er pc 3200 "bagud kompatibelt"?
Fra : TGJ

Dato : 16-01-06 19:59

Hej

Jeg har noget pc2700 (2*512) siddende i et Asus P4pe bundkort

Kan jeg bruge noget pc3200 (400mHz) i den sidste rambank?

Thomas

Fra : Gimmer

Dato : 16-01-06 20:01

jeps...
det er de

Fra : TGJ

Dato : 16-01-06 20:14

"Gimmer" <Gimmer[REMOVE]@email.dk> skrev i en meddelelse
> jeps...
> det er de

Takker for hurtigt svar :)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-01-06 20:16

TGJ wrote:
> Jeg har noget pc2700 (2*512) siddende i et Asus P4pe bundkort
> Kan jeg bruge noget pc3200 (400mHz) i den sidste rambank?

Ja - de 2700 eller 3200 er max-hastigheden - men de kan sagtens køre
langsommere.

Så hvis du sætter en PC3200 (400mhz) i, så vil den "kun" virke som en PC2700
(333mhz).

Jan

Fra : Esben

Dato : 17-01-06 02:39

"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har noget pc2700 (2*512) siddende i et Asus P4pe bundkort
>
> Kan jeg bruge noget pc3200 (400mHz) i den sidste rambank?

Ja, hastigheden betyder som regel ikke noget, så længe de blot er = eller >
de eksisterende.
Men hvis de to eksisterende pc2700 er dobbeltsidede, så vil den sidste slot
formentligt ikke virke i det board.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 14:26

"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har noget pc2700 (2*512) siddende i et Asus P4pe bundkort
>
> Kan jeg bruge noget pc3200 (400mHz) i den sidste rambank?

Jeg har forsøgt det samme i et andet Asus board. Det var meget kræsen med
hensyn til ram og det endte med at jeg fandt nogle brugte DDR333 - kortet
var ikke særligt glad for at boote med DDR400+DDR333 :(
Min pointe er bare at du skal passe på med hvilke ram du køber - men se
efter hvad der står i manualen, og opdatér evt. din BIOS, hvis Asus har en
nyere...

Fra : kim ell

Dato : 19-01-06 20:03

hej jeg køre også med et p4pe asus bundkort jeg har to stænger 512mb pc2700
en stang 256 pc3200 det virker fint i min maskine