Problemer med installation af SATA harddis~
Fra : belial

Dato : 16-01-06 19:31

Har lige købt en WD Caviar SE 2000JS, 200GB, SATAII harddisk, som jeg
forsøger at installere i min computer. Jeg kører med XP Pro. Af en eller
anden grund, kan jeg ikke få BIOS'en til at autodetecte harddisken, selv om
den står til automatisk at identificere nyt hardware. Mit bundkort, ASUS
K8V-X understøtter SATA (godt nok kun op til 150 MB/s mens harddisken kan
køre 300 MB/s). Hvad kan der være gået galt? Jeg har en SATA ledning fra
bundkortet og ind i harddisken + selvfølgelig en powercable. Hvorfor vil den
ikke fatte, at jeg sætter en ny harddisk i? Det skal siges, at jeg samtidig
har 2 ATA harddiske kørende. Når jeg starter op får jeg også en "Hardware
initiate failed. Please check device" besked.

Fra : FedeDorit

Dato : 16-01-06 19:42

"belial" <666@yourmother.zy> skrev i en meddelelse
> [...]
> samtidig har 2 ATA harddiske kørende. Når jeg starter op får jeg også en
> "Hardware initiate failed. Please check device" besked.

Ved ikke om der er forskel på SATA og SATA2 hd´er dvs. at man SKAL have en
SATA 2 HD til SATA2 stik.....men et bud...

Fra : belial

Dato : 16-01-06 20:01

> Ved ikke om der er forskel på SATA og SATA2 hd´er dvs. at man SKAL have en
> SATA 2 HD til SATA2 stik.....men et bud...

Tak for svaret, men jeg fandt lige ud af det. Man skulle sætte en jumper på
harddisken, så den kun kører med 150 MB/s, hvorefter den fandt harddisken.
Nu kører den og er installeret