PC fra Elgiganten...er det noget der dur?
Fra : Jesper

Dato : 15-01-06 18:58

Hej.

Nu kunne jeg godt tænke mig en ny og bedre computer, da min gamle Athlon
600 Mhz snart har udtjent sin værnepligt! Det vælter jo ind ad døren med
tilbud på computere i prisklassen ca. 5000 kr fra både Føtex, Bilka,
Elgiganten osv.

Elgiganten har en Medion maskine med Pentium 4 processor (2,93 GHz, 1024
Kb cache) og med 512 MB DDR2 ram (533 MHz). Computeren er forsynet med
nVidia 256 MB Geforce 6200se PCIe 16x grafikkort. Prisen er 4499 kr.

Mit spørgsmål er så, om det er værd at købe, eller den er fyldt med
forældet hardware? Jeg skal mest bruge computeren til std. programmer,
surfning på internettet, men jeg vil også godt kunne spille de nyeste
spil på den (såsom Call of Duty 2 og andre spil i den genre; uden dog at
kræve top præstationer).

Hvordan er performance på den nævne processor kontra en Athlon 64 3200+
processor?

Føtex har en HP på tilbud i den kommende uge. Den er dog forsynet med et
grafikkort med såkaldt "shared ram". Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er
lidt skeptisk overfor sådanne "on-board" grafikkort. Bør jeg være det,
eller er de lige så gode som feks. ovenstående fra Elgiganten?

--
Mvh. Jesper

Fra : Flemming

Dato : 15-01-06 19:18

Jesper wrote:

> [...]
> 1024 Kb cache) og med 512 MB DDR2 ram (533 MHz). Computeren er
> forsynet med nVidia 256 MB Geforce 6200se PCIe 16x grafikkort. Prisen

Jeg har kun gode erfaringer med Medion PC'er, dog købt i Aldi af 2 omgange.

> [...]
> surfning på internettet, men jeg vil også godt kunne spille de nyeste
> spil på den (såsom Call of Duty 2 og andre spil i den genre; uden dog

Du kan godt spille CoD2 på den der, på min gl. Medion (2.8Ghz)som er 2 år
gammel, ruller det fint. Dog skal der nok smides noget mere ram i.

Mvh. Flemming

Fra : Jesper

Dato : 15-01-06 21:14

Flemming wrote:

> Du kan godt spille CoD2 på den der, på min gl. Medion (2.8Ghz)som er 2 år
> gammel, ruller det fint. Dog skal der nok smides noget mere ram i.

Mere ram kan man jo sagtens købe og smide i Jeg er nok mest
tilbageholdende pga. grafikkortet. Jeg ved ikke, om det er et
"amputeret" et i forhold til andre i dyrere maskiner?

--
Mvh. Jesper

Fra : Ricko.

Dato : 16-01-06 09:00

"Jesper" <JesperM_remove_@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skeptisk overfor sådanne "on-board" grafikkort. Bør jeg være det, eller er
> de lige så gode som feks. ovenstående fra Elgiganten?

Du kunne også kikke lidt på dette link
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-show.asp?ID=1&Type=4&Processor=Alle&Max=1500&Submit.x=26&Submit.y=5