Kan det være min nye hardware ?
Fra : Mikkel

Dato : 15-01-06 03:38

Hejsa
Jeg har et seriøst problem med at installere større programmer, såsom
opdateringen af medie player, netframe, msn, winrar, m.m.efter jeg har
opdateret min hardware.
Når jeg prøver, får jeg en "Filen kunne ikke pakkes ud, dette skyldes
formentlig, at der ikke er tilgængelig hukommelse, eller at kabinetfilen er
beskadiget"
Det har været hentet frisk fra nettet hver gang, men har også prøvet at inst
bla winrar fra cd, .. uden held.
Jeg har kørt en "memtest" en hel dag, og får "0 errors", så jeg udelukker
fejl på mine nye ram.
Jeg har installeret en Win XP Sp2, uden problemer (sp2 integreret på cd) og
de små lette opdateringer fra win update har den også taget.
Jeg har nu prøvet at reinstallere Win XP for 3 gang, på 2 dage, med 2
forskellige Cd'er, og stadig ingen forskel.
Jeg har prøvet med 2 forskellige harddiske, en IDE 40 gb, og en Sata 100 gb
(300 gb) , og heller ingen forskel.
Jeg må også hellere lige tilføje at jeg kører med en 400 W strømforsyning
Al unødvendig hardware har også været prøvet koblet fra.
Kan det have noget med min hardware at gøre, og hvor kan det være, ..er det
min processor eller bundkort, ... eller kan det være gfx kortet, som jeg dog
tvivler en del på.
Er her nogle der har oplevet det samme, eller kender noget til mit problem ?

Jeg har :
bundkort: Asus A8N-SLI
en AMD 3700+
2 x 512 mb ddr pc3200
og et Asus EN6600 silencer (grafik kort)

Mvh
Mikkel

Fra : Mikkel

Dato : 15-01-06 03:44

Måske skulle jeg lige tilføje, at jeg har selvfølgeligt installeret driverne
til bundkortet

Mvh
Mikkel

Fra : JS

Dato : 15-01-06 08:44

Prøv at afinstallere NForce Network Access Manager det virkede for mig da
jeg havde samme prob. med mit A8N-E

mvh.
Jan

Fra : Mikkel

Dato : 15-01-06 12:34

Hej Jan
Tak for hjælpen, det var desværre bare ikke nok, men da jeg gendannede
systemet til installationen af windows kørte det, men nu kører jeg så uden
chipsetdriveren, og så snart den bliver installeret "dør" systemet igen, ...
hmmmmm ØV
Ved du evt mere om dette problem, eller er her andre der kender problemet

Fra : JS

Dato : 15-01-06 13:20

Du er jo nok nødt til at hente de berørte filer igen, det virker til at det
er nvidia firewall der er årsagen til de ødelagte filer.

Du kan evt. prøve at gå ind her
http://vip.asus.com/forum/bbs.aspx?SLanguage=en-us&model=A8N-E og så hen på
side 3 der står lidt om det som jeg tror er dit prob.

Jeg ved godt det ikke er det bundkort du har men hvis du kan bruge
informationerne til noget så er det jo osse sekundært.

Fra : Mureren

Dato : 16-01-06 02:58

> [...]
> ... hmmmmm ØV
> Ved du evt mere om dette problem, eller er her andre der kender problemet

Har du installeret chipset driveren igen?
Hvis ja, så kig i NVidia Network Access manager => Nvidia Firewall=> Active
Armor, og sæt den til "not offloadable" istedet for "offloadable"....så
virker dine downloads igen, uden korrumperede filer
(det gjorde ihvertfald her)

Desværre kan jeg stadig ikke installere min printer. Windows finder og
kopierer alle filerne nu, men jeg får stadig en besked om at printernavnet
er ugyldigt, eller at der ikke er forbindelse til serveren

Mvh.
Mureren

Fra : Mureren

Dato : 16-01-06 05:35

> Desværre kan jeg stadig ikke installere min printer. Windows finder og
> kopierer alle filerne nu, men jeg får stadig en besked om at printernavnet
> er ugyldigt, eller at der ikke er forbindelse til serveren

Nå, men jeg poster jo fint med mig selv, så hvorfor ikke fortsætte
Efter at have nørdet rundt en hel nat (jeg KAN bare ikke sove hvis jeg ved
tingene ikke er som de skal være!), er problemerne løst.

Denne side havde svaret på mine problemer med printerne:
http://members.shaw.ca/bsanders/CleanPrinterDrivers.htm, så det VAR altså
Win XP der rodede rundt i det :-|

Med hensyn til bios opdatering og opdatering af chipset drivere gik det
okay. Jeg måtte dog hente chipset driverne hos nvidia (version 6.70), de
virkede ikke hos Asus.

Anyway, jeg håber du (Mikkel) kan bruge svaret med Active Armor, alting
kører som det skal her...

Mvh.
Mureren

Fra : Jim

Dato : 15-01-06 12:43

> Hejsa
> Jeg har et seriøst problem med at installere større programmer, såsom
> opdateringen af medie player, netframe, msn, winrar, m.m.efter jeg har
> opdateret min hardware.

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/38623/

Mon du kan finde hjælp på dette site.

J.

Fra : Mureren

Dato : 15-01-06 16:53

> [...]
> forskellige Cd'er, og stadig ingen forskel.

> Er her nogle der har oplevet det samme, eller kender noget til mit problem

Sjovt....(not!), jeg har nøjagtigt samme problem. Mange af de filer jeg
henter på nettet dømmes som "corrupted", og jeg har samme grafikkort og
bundkort som dig, samlede pc'en i forgårs!
F.eks. kan min Hp Business Inkjet 2800dt ikke installeres (lidt irriterende
fordi jeg er ved at tegne hus og skal printe tegninger ud til diverse
myndigheder og håndværkere), og næsten alt hvad der hentes fra usenet som
komprimerede filer bliver også beskadigede. Jeg har allerede deaktiveret
Nvidia's firewall, det hjalp heller ikke
Har også prøvet med WinAce, som tidligere har vist sig bedre til "svære"
opgaver, uden held.
Første gang jeg installerede XP med SP2 ville pc'en slet ikke slukke med
mindre jeg brugte power-knappen på kabinettet, den ville heller ikke
godkende min digitale signatur fra TDC, mit netbank virkede heller ikke, og
der var konstant beskadigede filer :(
2. gang går tingene lidt bedre, nu er det blot min printer og de beskadigede
filer der driller.
(men jeg har da trods alt fået et næsten lydløst system som jeg håbede på

Mvh.
Mureren

Fra : Mureren

Dato : 16-01-06 02:05

Kan så lige tilføje at jeg har hentet et lille program til at disable
Windows File Protection, hvis nu det var problemet....men det var det heller
ikke.
Har også prøvet at installere printeren i fejlsikret tilstand, uden WFP
slået til, ingen forskel
Der kommer forkellige fejlmeddelelser, blandt andet "ugyldigt printernavn"
(det _er_ under 32 karakterer), RPC serveren var ikke tilgængelig (har den
sat til Windows Locator som den skal), og andre gange er der filer Windows
ikke kan kopiere, selvom jeg kan se de ligger i den mappe jeg beder
installationsguiden til hardware om at kigge i, og jeg har hentet driveren
uden WFP slået til, just in case....jeg får fandeme lange boller af det her!

Jeg er træt af min nyindkøbte Win XP Pro SP2....tidligere kørte jeg på en
"ikke helt lovlig" Win2K, der var sgu' aldrig problemer jeg ikke kunne løse!
Nu prøver jeg med opdatering af chipset driveren og bios, hvis det ikke
løser problemet aner jeg snart ikke hvad der skal til

Mvh.
Mureren

Fra : Mikkel

Dato : 16-01-06 17:15

Hejsa murer
Nej jeg har desværre ikke fået installeret driverne endnu, da jeg desværre
ikk lige har haft tid, også selv om jeg har det på samme måde som dig, at
jeg har problemer med at få det ud af hovedet når det bare ikke vil køre.
Men tak for dine link, og jeg kan forstå på dig at jeg ikke ska å asus's
side fo at hente driverne,
Jeg vil nu gå i gang med at prøve mig lidt frem, og håber ikke at hele
aftenen går med det (har desværre ikk lige tid,... øv)
1000 tak for hjælpen

Mvh
Mikkel