2xnormal HD i raid vs. WD Raptor
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 20:52

Hej,

Hvilken er hurtigst?

2 stk. normal hd i raid 0 eller en Western Digital 74 GB Raptor?

På forhånd tak.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 13-01-06 21:38

<rene> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Hvilken er hurtigst?
>
> 2 stk. normal hd i raid 0 eller en Western Digital 74 GB Raptor?

Det kommer an på hvad den skal bruges til..
Hvis du vil bruger den (de), som systemdisk vil en Raptor være det bedste
valg, pga. af den lave søgetid.
Hvis du skal overfører meget store file, vil 2x "normal disk" være det
bedste valg - det kræver så lige, at du har 2 raid 0 arrays, som du
overfører imellem - ellers er der jo ikke meget idé i det... De vil
også, i nogle spil give en hurtiger opstartstid.
Køb du dig en Raptor - den vil være langt det bedste valg til normalt brug.
2xraptor i raid 0 er naturligvis at fortrække - så har du det bedste fra
begge verdner

/Johnny

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-01-06 10:45

> 2xraptor i raid 0 er naturligvis at fortrække - så har du det bedste fra
> begge verdner
Plus at raptoren er lavet til at holde. Det giver mig ro at vide at disken
er bygget til at køre 24/7. Selvom man tager backup ind i mellem så er der
altid noget som smutter hvis en disk står af.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"