Hvad betyder dette biosbip på SL-75DRV2 ??
Fra : Jakob

Dato : 11-01-06 16:22

Efter en længere reinstallering er der sket det herlige at en athlon
1700 maskine på et SL-75DRV2 kort pludselig spontant er brudt ned :0(.
Når jeg prøver at starte den op nu sker der ikke andet en at jeg får et
langtrukket bib på 2-3 sek, kort pause og så igen etc.

Jeg har forsøgt at finde en manual hos soltek men kan overhovedet ikke
finde kortet hos dem så jeg er lidt på herrens mark så hvis nogen kan
hjælpe ville det være fedt.

Jeg regner med at det er en komponent der er stået af da maskinen jo
kørte inden den brød ned under kørsel. Jeg har tænkt at prøve at skifte
gfx kort, checke at kabler er ok, og at blæsere kører men hvad dælen kan
jeg ellers gøre, råd modtages MEGET gerne :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 11-01-06 16:39

On Wed, 11 Jan 2006 16:22:08 +0100, Jakob <nomail@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>gfx kort, checke at kabler er ok, og at blæsere kører men hvad dælen kan
>jeg ellers gøre, råd modtages MEGET gerne :0)

Tilfældigvis sidder jeg netop nu med en LIFE PC MT6 (svarer til en Medion
8080), som bibbede på præcis samme måde.

Det var strømforsyningen, der havde opgivet ånden.
(Jeg ved ikke, hvilke(n) spænding(er) der mangler, og jeg er også ligeglad -
en PC-strømforsyning er ikke lønsom at reparere; den smides blot væk, og en
ny anskaffes).

Min test-strømforsyning vækkede fluks maskinen til live igen.

Mit gæt: Din strømforsyning er kaput.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Jakob

Dato : 11-01-06 17:28

In article <279as1do0ov5g748o84ntk8o0jkvadlre9@4ax.com>, nospam@gert-
soegaard-jensen.dANMARk says...

> Mit gæt: Din strømforsyning er kaput.

Ahhh ok det var da klart en mulighed, det ville være fedt for det er da
dejligt nemt :0)

Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 11-01-06 17:55

> [...]

> en PC-strømforsyning er ikke lønsom at reparere; den smides blot væk, og en

Var den helt død eller var der stadig lys i nogen af lamperne ? Min fars
er netop holdt op med at bippe efter at han havde gfx kortet ude og inde
men der sker ikke mere så jeg tror det kan være strøm som du foreslår,
eler grafik.

Hmmm

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 11-01-06 18:19

On Wed, 11 Jan 2006 17:54:53 +0100, Jakob <nomail@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>er netop holdt op med at bippe efter at han havde gfx kortet ude og inde
>men der sker ikke mere så jeg tror det kan være strøm som du foreslår,

Der var kun lys i Power-kontrollampen, og man kunne ikke høre blæsere og
diske starte op.
Jeg kiggede ikke engang efter, om blæserne startede, da jeg havde fået
dækslet af dyret, men skiftede blot strømforsyningen på mistanken, og så
virkede PC,en 100% igen.
Om lidt vil jeg sætte den gamle strømforsyning i igen for at se, hvad der så
sker. PC,ens ejer har nemlig fortalt, at han tidligere har oplevet samme
symptomer; men da gik de i sig selv, efter at PC,en havde hvilet natten
over. Det tror jeg nu ikke bliver tilfældet denne gang

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 11-01-06 19:58

On Wed, 11 Jan 2006 18:18:38 +0100, Gert Søgaard Jensen
<nospam@gert-soegaard-jensen.dANMARk> wrote:

> [...]
>symptomer; men da gik de i sig selv, efter at PC,en havde hvilet natten
>over. Det tror jeg nu ikke bliver tilfældet denne gang

Og dog - efter at have monteret den gamle strømforsyning kører PC,en stadig
100%!

Der har formentlig været tale om en dårlig stikforbindelse på bundkortet, og
efter diverse manipulationer er der atter forbindelse.
Lad os nu se, hvor længe det varer....

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Jakob

Dato : 12-01-06 17:52

In article <v2las1l5sq3dipf33qbhhqn3b1qt4g1ne8@4ax.com>, nospam@gert-
soegaard-jensen.dANMARk says...

Lige til dem der så gerne ville vide hvad der var galt. Det var faktisk
graffikkortet der ser ud til at være stået af. Da jeg monterede et
gammelt kørte den hvertfald igen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 12-01-06 19:56

On Thu, 12 Jan 2006 17:51:55 +0100, Jakob <nomail@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>
>Lige til dem der så gerne ville vide hvad der var galt. Det var faktisk
>graffikkortet der ser ud til at være stået af. Da jeg monterede et

OK, Jakob - dejligt med en tilbagemelding. Det er på den måde, vi alle lærer
noget.

Mht. min strømforsyning i LIFE-PC,en, så kører den ufortrødent videre, og
alt ser OK ud. Vi slap tilsyneladende for at skulle have muldvarpeskindet op
af lommen denne gang

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : JSH [9800]

Dato : 11-01-06 16:41

"Jakob" <nomail@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> gfx kort, checke at kabler er ok, og at blæsere kører men hvad dælen kan
> jeg ellers gøre, råd modtages MEGET gerne :0)

Du kan her se hvad de forskellige "beep" betyder:
http://www.computerhope.com/beep.htm

Fra : Jakob

Dato : 11-01-06 17:35

In article <43c526ee$0$1764$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk says...

> Du kan her se hvad de forskellige "beep" betyder:
> http://www.computerhope.com/beep.htm

Genialt jeg var ikke klar over at det var generelt troede det var
producentspecifikt.

Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-01-06 16:46

Jakob wrote:
> [...]
>
> Jeg har forsøgt at finde en manual hos soltek men kan overhovedet ikke
> finde kortet hos dem så jeg er lidt på herrens mark så hvis nogen kan

Google efter "SL-75DRV2 manual", og den første lænke har det du søger. Jeg
ved dog ikke om den forklarer bipperiet. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jakob

Dato : 11-01-06 17:34

In article <43c52838$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk says...

> Google efter "SL-75DRV2 manual", og den første lænke har det du søger. Jeg
> ved dog ikke om den forklarer bipperiet. :)

OK det vil jeg kigge på og jeg har skam googlet modelnummeret ;0)

Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mikkel

Dato : 11-01-06 17:30

Hej Jakob

Prøv at kikke her

Fra : Mikkel

Dato : 11-01-06 17:34

Hov
Kom til at sende den for tidligt, gammel vane fra msn, ctrl + enter =
linieskift, ... her send
Sendte forøvrigt fra "dk.edb.hardware", havde ikk lagt mærke til den var
lagt herind
Jeg ville have linket til
http://www.pcmech.com/show/troubleshoot/14/

Mvh
Peter

Fra : Jakob

Dato : 11-01-06 17:54

In article <43c5338d$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, lpm@it.dk
says...
> [...]
> linieskift, ... her send
> Sendte forøvrigt fra "dk.edb.hardware", havde ikk lagt mærke til den var

Tak skal du have men nu bipper den sgi ikke mere :0(. Det er faktisk min
fars pc, jeg bad ham checke at alle kort sad ok i den. Efter han havde
haft grafikkortet ude og inde så bipper den ikke mere, men kører heller
ikke...

Han siger at der er strøm på den, lamperne blinker men der sker intet.
Udfra tidligere råd så er mit bud strømforsyning som dog ikke kan være
helt død, eller grafikkortet. Er der andre bud så modtager jeg dem meget
gerne :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-01-06 18:31

> [...]
> skifte gfx kort, checke at kabler er ok, og at blæsere kører men hvad
> dælen kan jeg ellers gøre, råd modtages MEGET gerne :0)

Pil alt udstyr fra, så det kun er bundkort, cpu og strømforsyning der er
tilsluttet. Når du så tænder, skal den komme med flere korte bip for at
indikere manglende ram/grafikkort, men hvis den stadig kun giver et enkelt
langt bip, så er jeg næsten sikker på at bundkortet er defekt.. Hvis cpu'en
er defekt, så plejer den slet ikke at kunne bippe.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jakob

Dato : 11-01-06 20:01

In article <43c540bd$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
mos@laxity.dk.invalid says...

> [...]
> langt bip, så er jeg næsten sikker på at bundkortet er defekt.. Hvis cpu'en
> er defekt, så plejer den slet ikke at kunne bippe.

Godt tip, tak skal du have det vil jeg prøve af imorgen :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : klaus kirkegaard

Dato : 11-01-06 18:37

Hej Jacob

Prøv dette link til soltek
http://www.soltek.com.tw/soltek/download/index.php?catid=1
vælg sl-75drv2 under model name. klik go. her er der manual - driver - bios.
mv.

tjek dine ram blokke. tjek om dine kort sider korekt i soklen.
dette kunne være en fejl årsag.

M.V.H.
klaus
www.cyberimport.dk

Fra : Jakob

Dato : 11-01-06 20:06

In article <43c5423b$0$46982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
klaus.k@email.dk says...
> [...]
> mv.
>
> tjek dine ram blokke. tjek om dine kort sider korekt i soklen.

tak skal du have, øjnene er åbenbart det første man bliver blind på for
jeg havde checket på den liste men ikke fundet det :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Khawk

Dato : 11-01-06 20:53

> [...]
> gfx kort, checke at kabler er ok, og at blæsere kører men hvad dælen kan
> jeg ellers gøre, råd modtages MEGET gerne :0)
Prøv at tage ram ud og sæt det i igen. hvis du har flere blokke, så kan du
prøve at køre med kun en af dem.
http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 00:36

> [...]
> gfx kort, checke at kabler er ok, og at blæsere kører men hvad dælen kan
> jeg ellers gøre, råd modtages MEGET gerne :0)

Der er en del at vælge mellem her:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=bios%2Bbeep&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

mvh
Ebbe

Fra : Jakob

Dato : 12-01-06 01:28

In article <43c5966c$0$47075$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Ebbe
[7000]" <es44(at)pc(dot)dk> says...

> Der er en del at vælge mellem her:
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=bios%2Bbeep&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Ja det var så for uspecifikt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Madsen

Dato : 12-01-06 18:25

Jakob wrote:
> [...]
> skifte gfx kort, checke at kabler er ok, og at blæsere kører men hvad
> dælen kan jeg ellers gøre, råd modtages MEGET gerne :0)

Nu ved jeg ikke hvilken bios dit MB anvender men på følgende link er der
vist muligt at finde den du bruger.
http://www.bioscentral.com/
--
Hilsen Madsen

Fra : bossy

Dato : 13-01-06 08:38

de gange jeg oplever det, er det næsten altid en ram blok der er brændt
sammen.
prøv at tage dem ud og prøv dem enkeltvis en af gangen i forskellige porte