Problemer med skærm
Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-06 15:10

Jeg har netop fået en IOGear Extreme switch hjem, der tillader at man
switcher mellem op til fire computere til samme skærm, tastatur og mus.
Men jeg har problemer med at få musen til at fungere.

Sagen er at jeg bruger en Kensington Expert Mouse Pro, en 11-knaps
trackball.

På switchen er der på fronten to usb-udgange, én markeret med tastatur,
én markeret med mus. Og med almindelig mus fungerer det også udmærket.

Men for at Mac'en skal kunne genkende Kensington-musen, skal den være
placeret i en anden usb-indgang end den, der er beregnet til den. Og
omvendt med Windows-laptop'en, der kun kan genkende Kensington-musen,
hvis den er placeret i muse-udgangen. Dog kun delvis; den kan kun
genkende den som en mus, ikke som en Kensington-trackball. Men hvis jeg
stikker musen ind i tastaturets usb-indgang, og derefter tastaturet ind
i Window-laptoppens usb-indgang, så virker den fuldstændigt korrekt.
Lige som hvis jeg stikker tastatur + mus ind i en af udb-indgangene på
bagsiden af apparaturet, så virker den korrekt på MacOS.

Endnu ejendommeligere bliver det så, hvis jeg i Windows trykker på
DirectLaunch-knap 6 {musen forbundet til usb-udgangen beregnet til mus}.
Under Windows skal den starte Kjærulf-Nielsen {den store en-da ordbog
fra Gyldendal}. Under MacOS Mathematica. Men på Windows-siden starter
den altså Mathematica på Mac-siden?

Hvad f..... går galt?

--
Per Erik Rønne