Alternativer til Dell tilbud..?
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-01-06 14:29

Hej med jer

En grafiker fra min arbejdsplads skal bruge en pc til hjemmet. Pc'en skal
bruges til traditionelt surf og netbank, og kommer IKKE til at blive brugt
til spil. Dog skal de muligvis bruges til at se film på en gang i mellem.
Desuden skal den bruges sammen med Photoshop CS2 (læs: meget ram).

Prisrammen hedder max 8000,- incl. 17" TFT.

Vi har fundet flg. maskine hos Dell, og vil høre, om I kender til
alternativer der kan matche maskinen. Jeg vil helst ikke høre alle mulige
fordoms-historier om Dell, da jeg har et andet (end negativt) forhold til
dem.

Link: http://www.masl.dk/b5c29fd8

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-01-06 16:35

Bo Kamp Dudek wrote:
> Link: http://www.masl.dk/b5c29fd8

Prisen ser i hvert fald rigtig fornuftig ud, Dells maskiner
kender jeg ikke og kan derfor ikke sige fra eller til.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-01-06 18:27

On Wed, 11 Jan 2006 14:29:21 +0100, Bo Kamp Dudek <bo@familiendudek.dk>
wrote:

> [...]
> fordoms-historier om Dell, da jeg har et andet (end negativt) forhold til

Det virker som en udemærket maskine. Du kan ikke gøre det billigere ved at
samle selv. Især ikke hvis man tager prisen for software med i kalkylen.
Men til dit formål ville jeg helt sikkert gå efter en AMD64 X2. Det vil
blive lidt dyre men også meget bedre. Den cpu dell maskinen har er imo
lidt langsom.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-01-06 22:32

[...]

> [...]
> Men til dit formål ville jeg helt sikkert gå efter en AMD64 X2. Det vil
> blive lidt dyre men også meget bedre. Den cpu dell maskinen har er imo

fair nok.. henvisning til en maskine i nævnte prisleje med AMD65 X2?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Henning

Dato : 11-01-06 20:34

<bo@familiendudek.dk> wrote:

> [...]
>fordoms-historier om Dell, da jeg har et andet (end negativt) forhold til

Hvad med 9150'eren i stedet?

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 11-01-06 22:34

[...]

> Hvad med 9150'eren i stedet?

vil den være bedre?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Fjollefrans

Dato : 11-01-06 23:20

"Bo Kamp Dudek" <bo@familiendudek.dk> wrote in message
> [...]
> fordoms-historier om Dell, da jeg har et andet (end negativt) forhold til

´

er en opløsning på 1280x1024 godt nok til en grafiker, for slet ikke at tale
om kun 17"

men derudover er det sikkert en fin maskine, sgu lidt imponerende hvad man
får for pengene nu om dage. er der lige godt printer med ?

- FF

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 11-01-06 23:28

Ja, 17" 1280x1024 kan føles i underkanten til foto.
Denne her ser fristende ud :
20", 1680x1050, 3.000kr, desværre ikke DVI

Fra : Jakob

Dato : 12-01-06 01:38

> En grafiker fra min arbejdsplads skal bruge en pc til hjemmet. Pc'en skal
> bruges til traditionelt surf og netbank, og kommer IKKE til at blive brugt
> til spil

Hvad med at vente til næste gang ALdi sælger en stak. Den vil nok være
lidt overdimensioneret med hensyn til grafik men ellers er det generelt
nogle rigtigt gode maskiner til en rigtigt god pris.

Derudover får man 3 års fuld garanti med hvilket man jo ikke skal kimse
ad.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : lillekurt

Dato : 12-01-06 20:36

> [...]
> nogle rigtigt gode maskiner til en rigtigt god pris.
>
> Derudover får man 3 års fuld garanti med hvilket man jo ikke skal kimse

Jeg har fulgt Aldis PC tilbud meget tæt i de sidste 4 år.
I starten var der virkeligt gode tilbud.
I den sidste års tid ligger de bare på niveau med markedet, -synes jeg. Så
det er kun interessant hvis man præcis har brug for alle de 'bells and
whistles' der følger med....