Floppy disk fail (40)??
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 11-01-06 09:34

Hello venner i gruppen!

A:\-drevet i min maskine har ændret måde at være på.

Efter lidt omrokering + installation af XP Prof. kunne jeg ikke komme i
kontakt med det.

Jeg aktiverede B:\ i CMOS, + Swap Floppy m.m. og det fungerer herefter.

Der vises floppy disk fail (40) ved initialisering af drev ved opstart,
men da det fungerer, kan jeg så ikke bare stole på at det er orden?

Der vises både A:\ og B:\ drev når jeg åbner denne computer. - Det kan jeg
vel ignorere?

Bedste hilsen - og ha' en god dag,

Palle

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-01-06 18:34

> A:\-drevet i min maskine har ændret måde at være på.
> Efter lidt omrokering + installation af XP Prof. kunne jeg ikke
> komme i kontakt med det.

Har du skiftet til et andet stik på floppykablet? Drevet skal sidde helt ude
for enden af kablet for at være a-drev, dvs. efter snoningen på fladkablet.

> [...]
> orden?
> Der vises både A:\ og B:\ drev når jeg åbner denne computer. - Det

Er det ikke fordi floppydrevet sidder på det midterste stik, men A:\ stadig
er slået til i BIOS? Hvis den så ikke kan finde noget a-drev, så vil den
selvfølgeligt give en fejl.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 11-01-06 20:06

Mange tak - nu kører det som det skal.

I er really nogle flinke gutter herinde!

Palle