Rensning af Printhoved på Pixma IP400?
Fra : Fynbo

Dato : 11-01-06 01:02

Hej gruppe.

Nogen der har erfaring med at rense tilstoppede dyser
på nævnte model?

Skulle udskrive et billede idag, men den ville ikke printe gul.

Har lige sat en ny patron i.

PFT.

Fynbo

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-01-06 01:28

"Fynbo" <clanusa@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Nogen der har erfaring med at rense tilstoppede dyser
> på nævnte model?

Ikke lige med den model.
Men jeg har renset dyser på en del printere efterhånden, og metoden er ret
simpel:
1) Ekstreme tilfælde: tag noget isopropyl-alkohol i en skål (bare en
dysehovedet kan være i), hæld kun en lille smule i.
2) Normale tilfælde: hæld noget lunket vand i en skål, igen ikke for meget.
Stil dysehovedet (uden farvepatroner) i skålen og lad det stå 20-30 min.
Tag så noget køkkenrulle, brug gerne flere "skiver" som du ligger i lag på
en avis.
Lad dysehovedet stå og tørre en times tid, så skulle det gerne være rent så
du kan bruge det igen.

Hvis ikke det virker, så prøv om du kan finde et sted hvor de tilbyder
ultralyds-rensning af dysehoveder.
Hvis du bor i nærheden af Aalborg, så kan du gå ind i Bog & Idé overfor
Føtex (Slotsgade), de både renser og genfylder.
Eller kontakt dem via www.genfyld.dk

Mvh
Benjamin

Fra : Fynbo

Dato : 11-01-06 01:37

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du bor i nærheden af Aalborg, så kan du gå ind i Bog & Idé overfor
> Føtex (Slotsgade), de både renser og genfylder.

Hej.

Vil prøve tricket med vandet...

Tak for svaret..

Fynbo

Fra : Fynbo

Dato : 11-01-06 01:41

> [...]
> Hvis du bor i nærheden af Aalborg, så kan du gå ind i Bog & Idé overfor
> Føtex (Slotsgade), de både renser og genfylder.

Går det helt galt, er der så nogen der ved hvor man kan købe et nyt
printhoved
til sådan en og evt. hvad det ca. koster?

Fynbo

Fra : Anders Pedersen

Dato : 11-01-06 10:24

mener du ikke pixma ip4000
Sidt jeg tjekkede prisen på et printhovde var det 400-500kr for det
billigt jeg fant ved engelske forhandlere
og det er nok plus patroner og plus fragt
Det er næsten lige så meget som en ny printer kan købe for

Har ikke fundet noget ved danske forhandlere endnu