Optagelse af tale med microfon!!!
Fra : Kim

Dato : 10-01-06 21:14

Jeg har en pc med følgende bundkort: ASRock P4V88

Der er indbygget lydkort og nu vil jeg så gerne optage lyd via mikrofon,
problemet er at jeg ikke får noget som helst optaget, somom microfonen ikke
registrerer noget som helst.

Der kommer lidt hvis jeg fløjter højt direkte i microfonen, men vill jo
gerne jeg kunne optage almindelig tale
..

Jeg har slået de lydenheder til som jeg kan finde i opsætningen.

Nogen der har ideer til hvad der kan være galt?

Kim

Fra : Kenneth

Dato : 10-01-06 22:35

> [...]
>
> Jeg har slået de lydenheder til som jeg kan finde i opsætningen.
>
> Nogen der har ideer til hvad der kan være galt?

Prøv Control Panel -> Sounds and Audio Device
Faneblad: Voice
Under input, tryk Volume, under Mic Volume, tryk Advanced, Flueben
Microphone boost nederst.

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Kim

Dato : 10-01-06 22:58

"Kenneth" <ridderFJERN@FJERNcoolgoose.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Faneblad: Voice
> Under input, tryk Volume, under Mic Volume, tryk Advanced, Flueben

Tak for ideen Kenneth, men desværre hjælper dette ikke.

Kim

Fra : Max

Dato : 10-01-06 23:15

Hej Kim

> Tak for ideen Kenneth, men desværre hjælper dette ikke.

Har du mikrofonen i det rigtige stik, det i bunden.

Mvh Max

Fra : Kim

Dato : 10-01-06 23:18

> Hej Kim

> Har du mikrofonen i det rigtige stik, det i bunden.
>
> Mvh Max

Ja, det vil jeg mene jeg har............

Kim

Fra : Max

Dato : 10-01-06 23:33

Hej Kim

> Ja, det vil jeg mene jeg har............

Og du har en mikrofon der virker ?

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 10-01-06 23:49

Hej Kim

> Ja, det vil jeg mene jeg har............

Fandt lige det her på ASrock hjemmeside, det er vel ikke sådan
noget der er problemet ?

Answer:If you select 6 speakers in C-Media Audio Configuration for
5.1 CH output, all three audio connectors (Line in, Line out and MIC)
are defined as output connectors. Microphone is an input device.
So you are not able to use the microphone at this moment.

Mvh Max

Fra : Peter

Dato : 10-01-06 22:49

"Kim" <kimsoeby@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke registrerer noget som helst.
>
> Der kommer lidt hvis jeg fløjter højt direkte i microfonen, men vill jo

Dobeltklik på den lille højttaler (ved uret)
Klik på indstillinger og sæt et flueben ved avancerede indstillinger
Du skulle nu have fået en ny knap ved mikrofon.
Klik på den og sæt flueben ved mikrofon booster

PeterB