261 MB RAM - er det for lidt? - P.II
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 10-01-06 17:13

Kære venner, - jeg har brug for lidt support.

Min Pentium II 500 Mhz mister pusten.
- Når jeg starter download går det fint det første minut's tid med en 6-
7 Kb. Men pludselig er det som den bli'r træt - falder helt ned under 1Kb.
- Og da jeg har nettids-abonnement kan jeg hurtigt løbe tør.

Kan det være for lidt hukommelse? Der er 261 MB. - Men styreprogrammet er
Win. XP prof. og siden jeg har installed dette, har jeg haft temmelig mange
problemer.
Der er kun to sokler, så det må blive 2 x 256 klodser jeg skal bruge,
hvilke i så fald efterlyses.

- Men der er jo kun noget ved det, hvis det så forbedrer situationen.

Gode råd er så velkomne

Bedste hilsen
Palle

P.S. Hvis det er maskinen's fremskredne alder der presser sig på, kunne
jeg også have brug for forslag til en afløser. Mit behov er
all round, internet, billedbearbejdn., kontor. - Ingen spil. - Og jeg er
mere til brugt Mercedes end ny Skoda.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-01-06 18:27

Palle Bugtrup wrote:
> Kan det være for lidt hukommelse? Der er 261 MB. - Men
> styreprogrammet er Win. XP prof. og siden jeg har installed dette,
> har jeg haft temmelig mange problemer.

Jeg vil mene at PC'en er for langsom til XP - og du ville køre langt bedre
med en Windows 98 SE eller Windows ME.

Du kan godt prøve med mere ram, men om det er nok, kan jeg være i tvivl om,
hvis den skal køre fornuftigt.

Jan

Fra : Morten L

Dato : 10-01-06 20:08

> [...]
> med en Windows 98 SE eller Windows ME.
>
> Du kan godt prøve med mere ram, men om det er nok, kan jeg være i tvivl

Jeg er nu ikke HELT enig.
256Mb RAM til XP er ikke meget - men den skal sq ikke gå ned i fart på den
måde, blot for en smule Internet-surf. Hastighederne lyder lidt som noget
56K modem-noget - måske endda ISDN.
Hvis ikke den står og holder mere eller mindre konstant lys på HDD'en, så er
der "nok" RAM - og så ligger fejlen et andet sted.
Jeg ville nok fejlsøge på modem'et, dernæst mere eller mindre obskure
sikkerheds/antivirus produkter.
Mvh
Morten

Fra : John

Dato : 11-01-06 17:15

Palle Bugtrup skrev:
> [...]
> problemer.
> Der er kun to sokler, så det må blive 2 x 256 klodser jeg skal bruge,

Jeg tvivler på at det er RAM'ene der gør det.
Jeg har selv lige installeret Windows XP Pro på en 500 MHz PII med 192
MB RAM. Den kørte overraskende hurtigt faktisk og havde ingen problemer
med internettet eller lignende.

Mvh

John