Køler i psu - antal ledninger ??
Fra : KL

Dato : 09-01-06 21:18

Ville skifte køleren i min psu da den er begyndt at støje meget - da jeg
åbnede strømforsyningen ser jeg at der kun går 2 ledninger til køleren.
De nye kølere jeg har kigget på har alle tre ledninger - hvad er den sidste
ledning til og kan jeg få det til at virke med en køler med tre ledninger ??

På forhånd tak

Fra : Hans

Dato : 09-01-06 21:34

KL wrote:
> [...]
> den
> sidste ledning til og kan jeg få det til at virke med en køler med
Det er ikke noget problem. Den 3. ledning bruges til at måle
omdrejningstallet på blæseren. Den skal så ikke bruges.

Hvis du holder i ledningerne, og peger stikket opad med de to styretapper
vendt væk, så er rækkefølgen fra venstre til højre:

1. Stel
2. +12V
3. Sensor

Hans