Problemer med at installere USB2.0-PCI-Kor~
Fra : Brian Østergård

Dato : 08-01-06 00:23

Hej

Da ovenstående bundkort kun har USB1.1 har jeg forsøgt mig med at installere
et USB2.0 PCI-kort i maskinen.

Jeg kan godt installere kortet og XP finder også selv driverne, problemet er
at når jeg tilslutter noget USB2.0-udstyr til det nye kort, så er
hastigheden stadig 1.1 og XP kommer også med advarslen om at "denne enhed
kan køre hurtigere".

Jeg har prøvet at disable USB på bundkortet men lige lidt hjælper det.
Har også prøvet med manuel installation af driverne, heller ikke nogen
succes.

Kan problemet mon skyldes at der både er VIA-controlere på bundkortet og
PCI-kortet ?

Alle forslag/løsninger modtages med glæde.

På forhånd tak.

Brian :ø)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-01-06 00:43

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alle forslag/løsninger modtages med glæde.

Har du som minimum installeret Service Pack 1 til Win XP?

Mvh
Benjamin

Fra : Brian Østergård

Dato : 08-01-06 10:46

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du som minimum installeret Service Pack 1 til Win XP?
>
> Mvh
> Benjamin

Hej

Ja der er installeret SP2.

Brian :ø)

Fra : Peter

Dato : 08-01-06 14:11

> [...]
> er at når jeg tilslutter noget USB2.0-udstyr til det nye kort, så er
> hastigheden stadig 1.1 og XP kommer også med advarslen om at "denne enhed

Har du installeret de drivere, der fulgte med bundkortet?

PeterB

Fra : Brian Østergård

Dato : 08-01-06 18:31

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du installeret de drivere, der fulgte med bundkortet?
>
> PeterB

Hej

Ja det har jeg uden held.

Det sjove er så at det kort jeg forsøgte mig med er med en Via6202 chip, da
jeg så prøvede med et kort med en 6012 chip på så virkede det pludseligt,
selvom det kort tidligere også kun ville køre USB1.1.
Et eller andet tyder på at jeg har fået lagt driveren ind så mange gange at
det nu virker

Under alle omstændigheder, tak til jer der har forsøgt at hjælpe.

Brian :ø)