ADSL stik
Fra : Filip

Dato : 07-01-06 18:01

Hej NG

Jeg skal ud og montere et skillefilter til ADSL, men jeg skal lige have
bestilt de telefon stik som jeg skal bruge. Derfor vil jeg gerne høre fra
jer hvilke telefonstik der følger med ADSL modemmet og hvor mange.(følger
der to tlf ledninger - et ud af huset og et vidre ind i huset, eller skal
jeg bestille det med det samme)

Jeg vil også gerne vide om jeg skal købe trebenede stikdåser til telefon,
eller skal jeg bruge RJ11?

Jeg har ikke mulighed for at se modemmet inden jeg skal montere det, så jeg
vil gerne være forberedt.

Filip

Fra : EXIT

Dato : 07-01-06 19:37

Prøv at kikke her de sælger stik kabler og værktøj til rimelige priser
http://www.biltema.dk/
Hvis det er et kap stik ( netværk + alm tlf. stik) i et stk fra tdc så glem
det de har patent på dette stik og de sælger dem ikke..
Men tjek også her http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/

Fra : Max

Dato : 07-01-06 20:01

Hej Filip

> Jeg har ikke mulighed for at se modemmet inden jeg skal montere det, så
jeg
> vil gerne være forberedt.

Da jeg satte ADSL op fra TDC var der alt jeg skulle bruge i kassen.

Mvh Max

Fra : Filip

Dato : 07-01-06 22:40

> Da jeg satte ADSL op fra TDC var der alt jeg skulle bruge i kassen.

Vil du være rar at nævne hvad der præcis var i kassen?

Filip

Fra : Max

Dato : 07-01-06 23:00

Hej Filip

> Vil du være rar at nævne hvad der præcis var i kassen?

Nu sætter du en gammel mand med en dårlig husker på
en svær prøve :) Men jeg prøver.

En telefonledning med et hermafroditstik i den ene ende og
et RJ stik til skillefilteret i den anden ende.

Et patchkabel til at sætte mellem skillefilter og modem.

Et patchkabel til at sætte mellem modem og router.

En loopbackplug til at sætte i modemet så TDC kan
checke ledningen hvis det skulle blive nødvendig.

Jeg har så selv sat en router op, og der skulle jeg så
bruge et patchkabel jeg måtte ud og købe.

Du kan læse lidt mere om det her

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72068

Mvh Max

Fra : Filip

Dato : 08-01-06 01:07

> Du kan læse lidt mere om det her
>
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72068
>
> Mvh Max

Mange tak Max. Det var lige hvad jeg var ude efter

Filip

Fra : EXIT

Dato : 08-01-06 08:56

Husk så lige at når du selv vil lave det så er der kun 1 tlf der kan bruges
Dvs. hvis du har flere tlf. i dit hus virker de ikke.

Fra : JJ

Dato : 08-01-06 09:26

"EXIT" <Herogder@hjem.dk> wrote in message
> Husk så lige at når du selv vil lave det så er der kun 1 tlf der kan
> bruges
> Dvs. hvis du har flere tlf. i dit hus virker de ikke.

Man kan sagtens få flere telefoner til at virke, de skal bare kobles til
efter skillefilteret.

JJ

Fra : Max

Dato : 08-01-06 11:18

Hej

> Husk så lige at når du selv vil lave det så er der kun 1 tlf der kan
> bruges Dvs. hvis du har flere tlf. i dit hus virker de ikke.

Ikke så højt, de 7 jeg har skulle jo nødig opdage at de
ikke kan bruges fordi jeg har sat ADSL op.

Mvh Max

Fra : Hans

Dato : 08-01-06 11:46

Max wrote:
> Hej

> Ikke så højt, de 7 jeg har skulle jo nødig opdage at de
> ikke kan bruges fordi jeg har sat ADSL op.

Du har da vel ikke udført uautoriseret pilleri?

Hans

Fra : Max

Dato : 08-01-06 11:54

Hej

> Du har da vel ikke udført uautoriseret pilleri?

Nej da, jeg piller ikke før monopolskillepunktet :)

Mvh Max

Fra : Kaj Hansen

Dato : 08-01-06 14:18

> Hej

> Nej da, jeg piller ikke før monopolskillepunktet :)
>
> Mvh Max

Forklar venligst eller send en skitse i dk.binaer

mvh
kaj

Fra : Max

Dato : 08-01-06 20:04

Hej Kaj

> Forklar venligst eller send en skitse i dk.binaer

Hvad er der og forklare, skillefilter i den første telefondåse du har,
alle andre telefoner skal så bare i på den anden side af
skillefiltret, ingen hokus-pokus i det.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-06 22:45

> Hvad er der og forklare, skillefilter i den første telefondåse du har,
> alle andre telefoner skal så bare i på den anden side af
> skillefiltret, ingen hokus-pokus i det.

Så var min 36 liniers trylleformular og efterfølgende 8 minutters nøgendans
i regnvejr altså helt unødvendig ?

Mvh. Per.

Fra : Max

Dato : 09-01-06 22:55

Hej Per

> Så var min 36 liniers trylleformular og efterfølgende 8 minutters
> nøgendans i regnvejr altså helt unødvendig ?

Så absolut ikke, hvad skulle dine naboer så tale om det
næste års tid :)

Mvh Max

Fra : Kaj Hansen

Dato : 09-01-06 19:50

> [...]
>
> Hvad er der og forklare, skillefilter i den første telefondåse du har,
> alle andre telefoner skal så bare i på den anden side af

ok, man slipper desværre ikke for kabeltræk hvis adsl'en skal anvendes ved
den sidste dåse ;o(

kaj

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 08-01-06 23:02

"EXIT" <Herogder@hjem.dk> skrev i en meddelelse
> Husk så lige at når du selv vil lave det så er der kun 1 tlf der kan
> bruges
> Dvs. hvis du har flere tlf. i dit hus virker de ikke.

Det er fuldstændig lovligt at koble de andre telefoner på i en serie efter
skillefilteret. Værre er det ikke.

Har man DECT telefoner med en base som er koblet direkte til efter
skillefilteret, så vil alle telefoner jo virke uden mere pilleri ;)

Fra : Henning

Dato : 08-01-06 15:08

On Sat, 7 Jan 2006 18:00:36 +0100, "Filip" <annonym@get2net.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Jeg skal ud og montere et skillefilter til ADSL, men jeg skal lige have

Hvilket udbyder?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Filip