Oprette boot/diskette til XP / hvordan??
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 07-01-06 12:16

Hello i gruppen!

Jeg vil gerne oprette, og have rede når opstartproblemer opstår, den
bootdiskette, som systemet altid forlanger.

Jeg har netop lavet disketten: MS-DOS startdiskette, men er ikke sikker på
at denne er nok.

Hvis nogen kan hjælpe, vil jeg være meget taknemlig.

God weekend
Palle

Fra : ----OR----

Dato : 07-01-06 12:26

Kig på www.bootdisk.com

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-01-06 14:15

Palle Bugtrup wrote:
> [...]
> sikker på at denne er nok.
>
> Hvis nogen kan hjælpe, vil jeg være meget taknemlig.

Hvorfor ikke bare nøjes med at smide din Windows XP-cd i? Alt andet lige, så
har jeg væsentlig mere tiltro til den fremfor en diskette (gys!).

Søren

Fra : Pico

Dato : 08-01-06 00:05

Palle Bugtrup wrote:
> [...]
> sikker på at denne er nok.
>
> Hvis nogen kan hjælpe, vil jeg være meget taknemlig.

Som det er beskrevet længere nede i tråden der det det letteste at
starte på XP cd'en, men hvis du vil starte med disketter kan du glemme
dos og Win98 disketter, det kan lade sig gøre med Win98 starttdisketten
hvis du kørere Fat, men den "rigtige" måde er at hente startdisketter
hos MS.
Se følgende url:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994
Pico