Red Hat Linux 7.1 + xDSL + USB/billigt alt~
Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 11-06-01 18:12

Hejsa
Jeg har i øjeblikket opkobling til Internettet derhjemme via WOL med et 56k
modem,
hvilket kører udmærket med de begrænsninger det nu giver.

Dog er WOL's tilbud med 128/256 ADSL via USB modem til 295 dkr måneden et
godt tilbud set overfor min telefonregning hos WOL,
prisen er ikke ret meget højere.
Desuden ville jeg nok bruge Internettet noget mere derhjemme hvis jeg havde
en god opkobling.
Jeg arbejder dagligt et sted hvor forbindelsen er en hel del hurtigere,
hvorfor de fleste emails og downloads klares der.

Sagen er bare at jeg bruger Linux og det supporterer WOL ikke i forbindelse
med 128/256 tilbuddet.
De bruger et Eicon ADSL USB modem, og det er der såvidt vides ikke support
for i Linux.

Mit spørgsmål er så om der findes andre muligheder i samme prisklasse der
kan køre med Linux???

Jeg har en hjemmeside derhjemme som er spejlet ud på 2 servere på
Internettet, den kunne evt. blive flyttet hjem hvis jeg fik xDSL - mon 128
er nok til dette?
Alternativt bliver det ihvertfald hurtigere at synkronisere opdateringer til
de 2 spejlinger.

Mvh
Torben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-06-01 18:49

"Torben Schou Jensen" <tsj@sas.dk> wrote in message

> Mit spørgsmål er så om der findes andre muligheder i samme prisklasse der
> kan køre med Linux???

Hvis der ingen problemer skal være.. Må:

TDC´s bredbånd|ADSL, Cybercity, og Wols 256/256, 512/512 og 2048/512

Være et par forslag.

> [...]
> er nok til dette?
> Alternativt bliver det ihvertfald hurtigere at synkronisere opdateringer

Du skal have fat i en løsning med Router, eller flere Ip adresser...

TDCs nye "bredbånds" løsning, giver som std. 2 dyn. ip adresser med. Altså
en til hver computer.

Alle Cybercity´s løsninger leveres med Router, efter hvad jeg ved...

Wols 512/512 var måske en meget god løsning, måske bare lidt dyr...

Der er mange muligheder... Men det dutter sikkert ikke med Wols USB produkt,
og Orange´s USB modem...

Fra : Morten B

Dato : 11-06-01 23:28

"Torben Schou Jensen" <tsj@sas.dk> wrote in message
> Mit spørgsmål er så om der findes andre muligheder i samme prisklasse der
> kan køre med Linux???

TDC Netexpres og Bredbånd|ADSL er begge gode bud.

Netexpres leveres med en Speedstream 2601, men den kan skrottes hvis du har
en PPPoE klient på din maskine.
Netexpres 256/128 koster 249/måned.

Bredbånd|ADSL leveres uden router, men giver mulighed for fast IP, eller
flere maskiner med offentlig IP (enten eller).
Priserne ligger vist nogenlunde omkring Netexpres' priser.

http://www.teledanmark.dk har alle svarene

/Morten

Fra : Rune

Dato : 12-06-01 08:08

> en PPPoE klient på din maskine.
> Netexpres 256/128 koster 249/måned.

jeg går ud fra at den er en stavefejl, men for at precisere:

Netexpres 256/128 koster 349/måned.

Venlig Hilsen

Fra : Morten B

Dato : 12-06-01 18:01

"Rune" <rune@not.for.you> wrote in message
> jeg går ud fra at den er en stavefejl, men for at precisere:
>
> Netexpres 256/128 koster 349/måned.

Ja det er selvølgelig en tastefejl eller hvad man vil kalde det.
Beklager hvis jeg har givet nogle falske forhåbninger....

/Morten

Fra : Stig Jørgensen

Dato : 12-06-01 12:03

Hej

Jeg har mobilix 512/128 til 495,- incl. tlf.abbo det er selvfølgeligt lidt
dyrere.

Hos mobilix ka du vælge en ethernet løsning eller en usb løsning. Jeg valgte
ethernet udgaven for at kunne bruge det i linux(alcatel speed touch home).

Det tog heller ikke lang tid at få til at virke under debian linux som jeg
kører, det burde heller ikke være et problem med red hat.
Alcatel har i øvrigt lavet linux-drivere til deres usb-udgave :
http://www.alcatel.com/consumer/dsl/supuser.htm

Nedenstående link er en fin opskrift på at få det op at køre i BSD, men det
var det samme i debian, bare nemmer at downloade en pptp-pakke end oversætte
source, som det foreslås.
https://project.packetst0rm.net/openbsd_adsl/openbsd-adsl-howto.html

mvh,
Stig.