CPU opgradering? - Kan jeg flytte 566 Mhz ~
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 04-01-06 16:25

Ja - undskyld at jeg har brug for så megen support.

Min gamle Pentium 2. har en 266 Mhz CPU som i øvrigt kører udmærket. Men i
en arvet H.P. Pentium 3. disktop som jo er lidt nyere sidder der en 566 Mhz
ditto. Soklen i de to bundkort er ens, men kan jeg få det til at køre ved
bare at flytte over? - Og opnås der i det hele taget nogen øget effekt?
I takt med installation af diverse programmer har jeg udvidet mængden af
hukommelse (ram). Dette har haft stor effekt, - måske jeg skal nøjes med
det?
Så hvad . . . ?
Tak og bedste hilsen
Palle

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 04-01-06 16:59

"Palle Bugtrup" <palle_bugtrup@privat.dk> skrev i en meddelelse news:43bbe9f7$1$8871$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> ditto. Soklen i de to bundkort er ens, men kan jeg få det til at køre ved

Begge cpu'er kører med en busfrekvens på 66MHz, så her burde
der ikke være problemer.
Det kan dog være et problem at din p3 formentlig skal have en
lavere spænding (vcore) end din p2 - det er langt fra sikkert at
dit bundkort (fra p2'eren) kan levere den rigtige lave spænding.

Hvis du kan fortælle hvilket bundkort der er tale om, er der
formentlig et klogt hovede der kan afklare om der er risiko
for problemer.

/Jakob

Fra : Aksel

Dato : 05-01-06 12:06

> [...]
> I takt med installation af diverse programmer har jeg udvidet mængden af
> hukommelse (ram). Dette har haft stor effekt, - måske jeg skal nøjes med

Jeg vil foreslå at du flytter din harddisk over i den "nye" PC og sætte så
meget af din RAM over som der er plads til.

Hilsen Aksel

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 06-01-06 22:53

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil foreslå at du flytter din harddisk over i den "nye" PC og sætte så
> meget af din RAM over som der er plads til.

Løsningen blev - da P.3.eren dårlige elektrolytter - en helt tredie. En
P.2. med 'SCSI' som jeg havde kørt med tidligere - denne har 500 Mhz - fik
jobbet.
SCSI kort og h-disk kom ud til fordel for P.3.eren's 13 GB Harddisk. - Og
så er der oven i købet lydkort installeret - ja jeg er ikke særlig forvænt.
Det har været noget af et job - synes jeg. - Men det er pragtfuldt når det
så lykkes at få det til at virke.
. . . - Men der er stadig et problem. Floppy-drevet er dødt. Mon der er et
eller andet, i forbindelse med fjernelsen af SCSI enheden, jeg skal have
ordnet??

Well - håber på et godt råd mere - jeg spørger også lige i en ny tråd.

Hilsen
Palle