Setup blokeret af pasword, kan jeg fjerne ~
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 04-01-06 16:10

Et nyt spørgsmål. Under opstart kan 'Setup' åbnes. Dette er fint nok, men
en tidligere bruger har anvendt pasword, og så kan jeg jo ikke få adgang.
- Og nu er det så, at jeg spekulerer på, om der findes en måde at komme ind
og ændre dette?
Håber at nogen har en løsning. - Det kan da undværes, men når nu området
findes . . .- ikke?

Hilsen
Palle

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-01-06 16:33

Palle Bugtrup wrote:
> [...]
> - Og nu er det så, at jeg spekulerer på, om der findes en måde at komme ind

Du kan prøve at resette CMOS, gøres formodentligt enten med en jumper eller ved at
fjerne batteriet på bundkortet nogle sekunder og sætte det tilbage
igen.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-01-06 20:02

> [...]
> eller ved at
> fjerne batteriet på bundkortet nogle sekunder og sætte det tilbage

Bemærk, at på mange bundkort er der noget hukommelse selv om batteriet
fjernes. Jeg har været udsat for, at der kunne gå helt op til ca. 12 timer,
før den endelig smed passwordet væk, så man kunne komme i bios.

Kurt

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 05-01-06 08:33

Tjaaa, jeg ville også sige enten en Jump'er eller batteri tricket.

/Brian