USB hub til frontpanel
Fra : K J

Dato : 03-01-06 17:49

Kan man få en USB hub til montering i frontpanel (5.25" / 3,5"), der også
giver USB 2 (har kun USB 1,1 nu)?

--
KKJ

Fra : Nick

Dato : 03-01-06 18:28

"K J @ tele2adsl.dk>" <k_k_j<FJERNDETHEROGDETHER> skrev i en meddelelse
> Kan man få en USB hub til montering i frontpanel (5.25" / 3,5"), der også
> giver USB 2 (har kun USB 1,1 nu)?

Se på www.danbit.dk

/Nick

Fra : Nick

Dato : 03-01-06 18:31

"Nick" <nicklas_keller@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "K J @ tele2adsl.dk>" <k_k_j<FJERNDETHEROGDETHER> skrev i en meddelelse
> Se på www.danbit.dk

Hov, jeg var lidt for hurtig. Nej, jeg har aldrig stødt på en HUB med
USB-controller i. Hvad ville du da forbinde den til mobo'et med?
Du kommer nok til at smide et PCI-kort i, og så en 3½" HUB til fronten.

/Nick

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-01-06 20:55

> [...]
> USB-controller i. Hvad ville du da forbinde den til mobo'et med?
> Du kommer nok til at smide et PCI-kort i, og så en 3½" HUB til fronten.

Nemlig, hubben fører kun signalet frem, det er bundkortet som bestemmer, om
det er 2.0 eller 1.1.
Men på visse bundkort er der rent faktisk 2.0 bagpå og kun 1.1. på de
ekstra, som man typisk monterer i fronten.
Så hvis man har porte nok bagpå med 2.0 kan man få et panel, hvor man så
bare sætter en forlænger på som går gennem kabinettet og ud og får fat i
porten på bagsiden.
Men det er så ikke en hub, idet den jo bare forlænger, den giver ikke ekstra
porte.

Kurt

Fra : K J

Dato : 04-01-06 07:42

> Hov, jeg var lidt for hurtig. Nej, jeg har aldrig stødt på en HUB med
> USB-controller i. Hvad ville du da forbinde den til mobo'et med?
> Du kommer nok til at smide et PCI-kort i, og så en 3½" HUB til fronten.

Kan man ikke få både i pose og i sæk? De eneste PCI-kort jeg kan finde har
portene bagpå, men kan man ikke få et med porte fremme i et frontpanel?

KKJ

Fra : Nick

Dato : 04-01-06 22:43

> Kan man ikke få både i pose og i sæk? De eneste PCI-kort jeg kan finde har
> portene bagpå, men kan man ikke få et med porte fremme i et frontpanel?

Jo da, det er da almindeligt med PCI-kort med stik på bagpladen og et enkelt
internt USBA hunstik. Så kan man smide et kabel heri og op til en front-HUB.

Se på DANBITs side

/Nick

Fra : K J

Dato : 05-01-06 13:59

> Jo da, det er da almindeligt med PCI-kort med stik på bagpladen og et
> enkelt internt USBA hunstik. Så kan man smide et kabel heri og op til en
> front-HUB.
>
> Se på DANBITs side

ok tak.
Så vidt jeg kan se er det så nødvendigt både at anskaffe et PCI-USB2 kort
og en frontplade USB-hub. Jeg troede bare at et eller andet firma ville have
set lyset og lavet det samlet for mig, men ok, så giver det jo også dobbelt
så mange stik og det er vel ingen skade til.

KKJ

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 06-01-06 15:22

"K J @ tele2adsl.dk>" <k_k_j<FJERNDETHEROGDETHER> wrote in message

> [...]
dobbelt
> så mange stik og det er vel ingen skade til.

Jge har rodet lidt med de der USB2 front. Typisk er det kabelt der er for
dårligt. Havde en Dell der havde USB2 hvis du pillede kablet til fronten af
og målte på printet. Satte vi kablet på så faldte den til USB1.1.
Transmionsledningsteori har kabeldesignerne vist ikke læst noget om for
ledningerne er af den forkerte impedans.

Benny