Pentium dobbelt CPU?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 03-01-06 08:02

Hej

Hvad er det nu det hedder det nye Intel halløj som skulle gøre at ens PC
tror man har 2 stk. CPU installeret?

mvh
Rune

Fra : Svend

Dato : 03-01-06 08:28

Det er HyperThreadning

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 03-01-06 09:10

Hvordan kan man se på edbpriser.dk hvilke der er med Hyperthreading?

Er det bundkortet der gør det eller selve CPU'en?

mvh
Rune

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-01-06 09:32

On Tue, 03 Jan 2006 09:09:52 +0100, Rune Vestergaard
<runwest@FJERNpost6.tele.dk> wrote:

> Hvordan kan man se på edbpriser.dk hvilke der er med Hyperthreading?
>
> Er det bundkortet der gør det eller selve CPU'en?
>
> mvh
> Rune
Det er cpuen, men moboet skal understøtte det. Du kan som regl se at der
står HT på de cpuer som har HT enablet.

Ellers kan du se på intels hjemmeside hvilke modeller som har HT.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Fjollefrans

Dato : 03-01-06 19:17

> Det er cpuen, men moboet skal understøtte det. Du kan som regl se at der
> står HT på de cpuer som har HT enablet.
>
> Ellers kan du se på intels hjemmeside hvilke modeller som har HT.

glem ej Pentium D, som er Pentium 4 dual-core, som jo reelt er 2
processorer, hvor HyperThreading kun er en snydeløsning (dermed ikke sagt at
det ikke er en fin ide)

- FF

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-01-06 08:48

Fjollefrans wrote:
> glem ej Pentium D, som er Pentium 4 dual-core, som jo reelt er 2
> processorer, hvor HyperThreading kun er en snydeløsning (dermed ikke sagt at
> det ikke er en fin ide)

Det er en fjollet idé, nogle programmer bliver langsommere med
HyperThreading, så man bør nok undersøge om man bruger et af den
slags programmer meget før man bruger den funktionalitet.

dualcore derimod er fantastisk, ihvertfald i AMD's udgave.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 04-01-06 10:56

> [...]
> slags programmer meget før man bruger den funktionalitet.
>
> dualcore derimod er fantastisk, ihvertfald i AMD's udgave.

Nævn lige nogle AMD processorer med dualcore?

Jeg kan ikke helt gennemskue det på edbpriser.dk

Er Athlon 64 med dualcore? eller skal man op i 64 FX? Eller helt op i
Optheron?

Hvad med intel? Er Celeron D med dual core?

mvh
Rune

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-01-06 11:05

Rune Vestergaard wrote:
> Nævn lige nogle AMD processorer med dualcore?

Athlon X2
Opteron 165, 170, 175 (fx)

> Jeg kan ikke helt gennemskue det på edbpriser.dk
> Er Athlon 64 med dualcore? eller skal man op i 64 FX? Eller helt op i
> Optheron?

FX er singlecore.

> Hvad med intel? Er Celeron D med dual core?

Det aner jeg ikke.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Fjollefrans

Dato : 04-01-06 18:44

> Det er en fjollet idé, nogle programmer bliver langsommere med
> HyperThreading, så man bør nok undersøge om man bruger et af den
> slags programmer meget før man bruger den funktionalitet.

kan du nævne et eksempel

> dualcore derimod er fantastisk, ihvertfald i AMD's udgave.

nemlig

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-01-06 08:55

Fjollefrans wrote:
> kan du nævne et eksempel

http://news.zdnet.co.uk/hardware/chips/0,39020354,39237341,00.htm

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.