batteri til bærbar PC
Fra : Kaj Jensen

Dato : 11-06-01 18:42

Hej.
jeg har arvet en ældre Compaq 486, der er god til "skrivemaskine". Den har
ikke været brugt i ca. 3 år. Den virker fint, men batteriet fuldt opladet
kun holde ca. 5 min. Det er formentlig memoryen i batteriet der er stort.
Kan denne memory fjernes og hvordan. Eller er der andet der er galt?

Hilsen Kaj

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 11-06-01 19:53

Kaj Jensen wrote:

> [...]
> kun holde ca. 5 min. Det er formentlig memoryen i batteriet der er stort.
> Kan denne memory fjernes og hvordan. Eller er der andet der er galt?

Det plejer at hjælpe (lidt) at tænde for computeren, og vente til den
dør, vente lidt og tænde igen, vente til den dør, vente lidt... (osv.)
.... indtil at man er overbevist om at batteriet er fladt, så kan man
lade op og gentage...

Men med kun 5 min. køretid burde du nok snakke med Compaq om et nyt
batteri..
eller prøv
http://www.reconnectit.dk/Flade_batterier.asp
, de sætter nye celler i, og batteriet dur igen (har dog ikke selv haft
"fornøjelsen" af at prøve)

--
>o ********* PINKY! aka. Rasmus Klitgaard-Nielsen *********
<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 11-06-01 20:10

"Rasmus Klitgaard-Nielsen" <pinky@cs.auc.dk> wrote in message

> [...]
> dør, vente lidt og tænde igen, vente til den dør, vente lidt... (osv.)
> ... indtil at man er overbevist om at batteriet er fladt, så kan man

Du kan også prøve at ligge det fuldt afladede batteri i fryseren natten
over. Det kan også hjælpe...

// Søren

PS : Husk at lade det op bagefter

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 11-06-01 22:32

Kaj Jensen skrev:

> [...]
> kun holde ca. 5 min. Det er formentlig memoryen i batteriet der er stort.
> Kan denne memory fjernes og hvordan. Eller er der andet der er galt?

Hvis den bruger samme slags batterier, som i Compaq Armada 1550T, så har
jeg to stykker liggende, da skærmen på min gamle bærbar døde.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags