Ny laserprinter
Fra : Peter Martinsen

Dato : 02-01-06 12:13

Hej

Jeg skal snart have en ny laserprinter (sort/hvid), som
kun skal bruges til Word/Excel.

Er der nogen her som kender til følgende printer:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_pr/s_pr-laser/pr-laser-d/pr-hl2030.html

Printeren skal kun bruges privat, og det bliver ikke ret meget ...

Godt Nytår
Mvh Peter

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 02-01-06 14:08

Jeg kender ikke denne model, men specifikationen ser ok ud. Prisen ser også
billig ud.

/Brian

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 02-01-06 15:16

On Mon, 2 Jan 2006 12:13:26 +0100, "Peter Martinsen" <oz1pmx@mail.dkxx>
wrote:

> [...]
>
>http://www.proconsult.dk/katalog/m_pr/s_pr-laser/pr-laser-d/pr-hl2030.html
>
>Printeren skal kun bruges privat, og det bliver ikke ret meget ...

Du kan få samme printer hos B.J. Trading for 697,- + forsendelse 60,-

http://www.bjtrading.dk/menu.asp

Vælg Printer i menuen til venstre.

Jeg kender ikke eksakt denne printer; men jeg var lige før jul selv på jagt
efter en laserprinter med netværkstilslutning og endte med at købe en
Brother HL-5250DN.
Den er jeg meget tilfreds med - den udskriver flot og hurtigt,
forbrugsstofferne er prismæssigt rimelige, og den er næsten lydløs i
sleep-mode.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-01-06 20:47

On Mon, 02 Jan 2006 15:15:55 +0100, Gert Søgaard Jensen
<nospam@gert-soegaard-jensen.dANMARk> wrote:

>Den er jeg meget tilfreds med - den udskriver flot og hurtigt,
>forbrugsstofferne er prismæssigt rimelige, og den er næsten lydløs i
>sleep-mode.

Næsten? Den gamle HP LJ-4000 jeg har stående siger da ikke et kvæk når
den er i sleep-mode (til gengæld bruger den så 12 watt i samme så vidt
jeg husker!).

** Lars

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 02-01-06 22:39

On Mon, 02 Jan 2006 20:47:15 +0100, Lars Knudsen
<larsdelete@deletelandligt.dk> wrote:

>Næsten? Den gamle HP LJ-4000 jeg har stående siger da ikke et kvæk når
>den er i sleep-mode (til gengæld bruger den så 12 watt i samme så vidt
>jeg husker!).

En ny lyttetest med alt udstyr i nærheden af printeren slukket viste, at min
Brother HL-5250DN faktisk heller ikke siger noget som helst i sleep-mode
(som af Brother kaldes "Dvale")
Strømforbruget angives til 9 W.

I "Standby" angives støjniveauet til 4,0 Bell (A).
Strømforbrug i gennemsnit 80 W.

Under "Udskrift" angives støjniveauet til LWA=6,4 Bell (A).
Strømforbrug i gennemsnit 610 W.

Før jeg fik denne printer, vidste jeg ikke, at laserprinteres strømforbrug
under udskrift er så højt; men det ser ud til at være gængs for
laserprintere.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : TGJ

Dato : 02-01-06 19:28

"Peter Martinsen" <oz1pmx@mail.dkxx> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her som kender til følgende printer:
>
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_pr/s_pr-laser/pr-laser-d/pr-hl2030.html

Har forgængeren (1450) og den har nu kørt i næsten 2 år uden problemer
overhovedet.

Det tog 7 min at sætte den til første gang .Har skiftet toner 1 gang

Har ellers altid kørt HP, men den næste printer bliver helt sikkert en
Brother

Thomas

Fra : Peter Martinsen

Dato : 02-01-06 20:21

"Peter Martinsen" <oz1pmx@mail.dkxx> wrote in message
> [...]
>
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_pr/s_pr-laser/pr-laser-d/pr-hl2030.html
>
> Printeren skal kun bruges privat, og det bliver ikke ret meget ...

Takker for alle de gode råd

Godt Nytår - Mvh Peter

Fra : RL

Dato : 03-01-06 17:59

> [...]
>
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_pr/s_pr-laser/pr-laser-d/pr-hl2030.html
>
> Printeren skal kun bruges privat, og det bliver ikke ret meget ...

Det er en pisse god printer - har den selv og er meget glad for den