Floppy-drev på bagsiden
Fra : Anders Bang

Dato : 01-01-06 22:49

Hej,

I en test af færdige HTPC'ere så jeg en maskine, der havde floppy-drevet
monteret på bagsiden af kabinettet - altså der, hvor der normalt ville sidde
et PCI-kort. Jeg har dog ikke kunne finde sådan et drev nogen steder; er der
nogen, der kan hjælpe? Problemet er, at jeg gerne vil have et floppy-drev i
maskinen, men kabinettet levner ikke plads til dette på normal vis.

Alternativt kunne jeg muligvis bruge et USB floppy-drev, men jeg ved ikke om
jeg kan boote min PC fra et sådant drev (jeg skal boote den til PC-DOS, da
jeg skal bruge DriveImage 2002).

Mvh
Anders

Fra : Esben

Dato : 02-01-06 00:12

"Anders Bang" <anders.bang@remove_this.post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om jeg kan boote min PC fra et sådant drev (jeg skal boote den til PC-DOS,

Du burde kunne boote fra en USB flash ram og køre programmet derfra.

--
Esben

Fra : Basil

Dato : 02-01-06 07:13

Anders Bang skrev d. 01-01-2006 i meddelelse
<43b84e62$0$47083$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> Alternativt kunne jeg muligvis bruge et USB floppy-drev, men jeg ved ikke om
> jeg kan boote min PC fra et sådant drev
> Mvh
> Anders

Hej Anders.
Jeg har en IOmega kortlæser og floppy combi med usb.
Den virker fint til at boote en hel ny maskine op på.
Kai