forkortelser??
Fra : john michael nielsen

Dato : 30-12-05 19:52

hej ng
ved ikke lige om det er den rigttige gruppe jeg søger
men prøver, det jeg søger er en side hvor alle
disse forkortelser i pc verden er skrevet ned og oversat
eller bare forklaret, findes der ikke sådan nogle sider??
jeg har søgt på karboes men den er lidt forældet

hilsen j jensen

Fra : Hans

Dato : 30-12-05 20:06

john michael nielsen wrote:
> [...]
> eller bare forklaret, findes der ikke sådan nogle sider??
> jeg har søgt på karboes men den er lidt forældet

http://www.cs.tut.fi/tlt/stuff/misc/babel.html

Hans

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 30-12-05 20:06

Måske kan denne side være til nytte ?

http://www.geocities.com/ikind_babel/babel/babel.html

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : john michael nielsen

Dato : 30-12-05 21:59

tak skal i have, men nogen der kender en på dansk

hilsen j jensen

"Gert Søgaard Jensen" <nospam@gert-soegaard-jensen.dANMARk> skrev i en
meddelelse news:o61br1hg0qbi17fojmrhao9ja24ttm5rof@4ax.com...

Fra : Sven

Dato : 31-12-05 02:15

> tak skal i have, men nogen der kender en på dansk
>
> hilsen j jensen

Næ, jeg gør ikke, men der er jo alligevel (næsten) ingen af ordene der
oversættes alligevel. Harddisk, PCI, PCI-e, AGP osv osv, er jo engelske
forkortelser og udtryk, og de bliver jo sagt på engelsk undtagen
bogstaverne. Det var mere før i tiden vi forsøgte at indføre danske ord som
f.eks Computer = Datamat, RAM = Hukommelse osv. Oversættes ordene til dansk
er der ikke mange der ved hvad du taler om alligevel.
Hvis du går ud og vil købe en ny central regne enhed til din datamat, og
måske et nyt grafikkort med periferisk komponent grænseflade - ekspres med
256 Mega binære element strenge hukommelse, så vil de fleste nok ikke vide
hvad du taler om, så engelsk og PC'ere hører sammen

Er der en eller flere specielle forkortelser du ikke kender?

Sven

Fra : Laziter [9440]

Dato : 31-12-05 02:23

"Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 256 Mega binære element strenge hukommelse, så vil de fleste nok ikke vide
> hvad du taler om, så engelsk og PC'ere hører sammen

Hehe, den må jeg fyre af næste gang jeg handler datamat

Mvh
Benjamin

Fra : Jim

Dato : 31-12-05 14:17

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse

> Hehe, den må jeg fyre af næste gang jeg handler datamat

"Øjeblik", sagde den butiksansatte med bachelorgrad i datalogi og 3 års
studie i IT-administration.
"Jeg skal lige spørge min chef, om han ved, hvad det er".

J.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 31-12-05 05:42

"john michael nielsen" <john.michael.nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:43b59f97$0$102$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> tak skal i have, men nogen der kender en på dansk

Michael Karboe er måske hvad du søger. Se Stikordsregister.
http://www.mkdata.dk/

Flemming Nielsen

Fra : CopyCat

Dato : 31-12-05 13:42

> hilsen j jensen

www.idgforlag.dk har en online udgave af IT-ord 2005, som du kan søge i på
deres hjemmeside..

Jeg kan dog hverken finde PCI-e eller PSU .. så den er nok ikke komplet..

> Den har indtil videre sparet mig for at få 39 spam-mails.
> Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk

Ja, mange tak for det ..

~~Frank .,

Fra : john michael nielsen

Dato : 01-01-06 13:40

det jeg mener er bare: hvis der nu kommer feks: en ny processor der har
nogle ting som 64 bit eller cool and quiet, osv. så kunne jeg godt tænke mig
at vide hva det var de ting stod for og gjore, lige som det nye PCI express,
hva var forskellen på det og AGP? altså i den dur,

Ps: ved gode hva over nævnte ting betyder.

hilsen john

Fra : CopyCat

Dato : 01-01-06 19:37

> [...]
express,
> hva var forskellen på det og AGP? altså i den dur,

så skulle du måske overveje at følge lidt med i diverse hardware review
sites som der findes.

hardware-test.dk
anandtech.com
tomshardware.com

De 2 sidste giver normalt en rigtig grundig gennemgang af hardwaren ..

~~Frank .,

Fra : john michael nielsen

Dato : 02-01-06 09:31

oki tak for rådet, det vil jeg da lige prøve at gøre