Skifte blæser på ATI grafikkort
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 30-12-05 17:12

Hej i gruppen

Jeg har et ATI Radeon 9800XT grafikkort hvor blæseren er begyndt at lyde
meget anstrengt.

Jeg har prøvet at rense den for støv uden det helt store resultat. Når jeg
spiller grafiktunge spil, får jeg efterhånden kornet grafik, så jeg kunne
forestille mig at jeg er begyndt at få varmeproblemer med kortet.

Er der nogen der ved om jeg kan skifter blæseren, og hvor i verden jeg
anskaffer sådan en??

På forhånd tak

Christian Jacobsen

Fra : Hans

Dato : 30-12-05 17:25

Christian Jacobsen wrote:
> [...]
> lyde meget anstrengt.
>
> Er der nogen der ved om jeg kan skifter blæseren, og hvor i verden jeg

Det kan du ikke, men der findes en del alternativer, denne f.eks.:

Der medfølger også køleprofiler til ram.

Hans

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 30-12-05 22:05

> Det kan du ikke, men der findes en del alternativer, denne f.eks.:

Mener du dermed at jeg ikke kan få en original blæser til den, eller at jeg
overhovedet ikke kan skifte blæseren?

Hvis blæseren ikke kan skiftes, hvor skal den fætter du henviser til så
placeres?

Findes der et billigere alternativ?

/CJ

Fra : Hans

Dato : 31-12-05 00:11

Christian Jacobsen wrote:

> Mener du dermed at jeg ikke kan få en original blæser til den, eller
> at jeg overhovedet ikke kan skifte blæseren?

Jeg kan godt se at mit svar var lidt tvetydigt. Originale blæsere fås ikke
rigtig i løssalg.

> Findes der et billigere alternativ?

Ikke noget der er værd at samle på hvis kortet skal køles forsvarligt.

Hans