USB overskrider strømbegrænsning fejl
Fra : Svend N.

Dato : 28-12-05 20:17

Hej,
Jeg har en bærbar Compaq Armada M700 hvor USB porten ikke kan bruges mere.
Når jeg prøver at bruge den kommer den med en fejl med denne tekst:

"En USB-enhed fungerer ikke korrekt og har overskredet hubportens
strømbegrænsning. Enheden skal frakobles".

Jeg kan så afbryde enheden og enten Nulstille for at genaktivere porten
eller vælge "Luk" så vil porten ikke fungere længere.

Er der nogen der ved hvad der kan gøre?

Jeg har fjernet alle usbporte fra enhedshåndteringen og lade WINXP
installere den igen.
Der er desværre kun den ene USB port i maskinen, så det er ret vitalt at

den igang igen.

Jeg har prøvet med flere forskellige USB enheder som virker i andre
maskiner.

Billede er lagt i dk.binaer under beskeden "USB portfejl."

Svend

Fra : Henning

Dato : 28-12-05 22:40

On Wed, 28 Dec 2005 20:17:22 +0100, "Svend N."
<svniels-no-spa-am@tele2adsl-remo-ve.dk> wrote:

> [...]
>
>"En USB-enhed fungerer ikke korrekt og har overskredet hubportens
>strømbegrænsning. Enheden skal frakobles".

Spørgsmålet hører retteligt til i bærbar-gruppen...
Din USB-enhed trækker for meget strøm. Prøv med en USB-hub med ekstern
strømforsyning i stedet.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Louby

Dato : 28-12-05 23:31

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet hører retteligt til i bærbar-gruppen...
> Din USB-enhed trækker for meget strøm. Prøv med en USB-hub med ekstern
> strømforsyning i stedet.

Jeg får nøjagtig samme meddelelse på min stationære, når jeg tilslutter mit
Digital kamera og det har den aldrig gjort før. Jeg har også prøvet at sætte
den i en helt ny USB hub med ekstern strømforsyning og med samme resultat.

Så hvis nogen ved hvad der kan være problemet vil jeg også blive glad for
lidt hjælp så julebillederne kan komme over på PC

Mvh Louby

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-05 11:35

"Louby" <louby@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Så hvis nogen ved hvad der kan være problemet vil jeg også blive glad for
>lidt hjælp så julebillederne kan komme over på PC

Dit Digital Kamera giver problemer - både på den bærbare og den
stationære maskine ??

Er der andre USB-enheder der giver problemer ??

Hvis det kun er kameraet, vil jeg foreslå du skifter batteri i kameraet.
Der kan trækkes op til 500 mA fra USB-porten men det kan godt være at
kameraet kræver mere end det....

<mlr>