mediecenter
Fra : Claus

Dato : 28-12-05 19:09

Hej.

Jeg har en satelitmodtaget som jeg nu ønsker at tilslutte en computer. I
computeren er der et tvkort hauppauge wintv pvr 150.
Såvidt jeg forstår kan det ikke modtage fra en satelitmodtager?
skal jeg købe et dvb kort for at kunne modtage fra en parabol?

Eller vil en dvbkort blot erstatte min satelitmodtager phillips dsi 175d
/13r ?

Jeg vil være glad hvis en kan give mig lidt klarhed over emnet :)

Mvh Claus

Fra : CopyCat

Dato : 28-12-05 23:10

> Jeg har en satelitmodtaget som jeg nu ønsker at tilslutte en computer. I
> computeren er der et tvkort hauppauge wintv pvr 150.
> Såvidt jeg forstår kan det ikke modtage fra en satelitmodtager?

Tv kortet kan godt modtage signaler fra din parabol. den nemmeste løsning er
at du kan bare bruge antenneudgangen fra parabolmodtageren, og tune
parabolens kanal ind på PVR kortet.

eller også kan du bruge videoudgangen fra parabolen (findes sikkert i
scartstikket) ind på det videoingangen på dit PVRkort (hvis der er en sådan)
sammen med en lyd udgang fra parabolmodtagen ind på computeren ..

> Eller vil en dvbkort blot erstatte min satelitmodtager phillips dsi 175d
> /13r ?

et DVB-s kort er en satelitmodtager til at montere i en komputer. så ja..
den erstatter din parabolmodtager på computeren ... (du kan ikke bruge dem
samtidig.. )

> Jeg vil være glad hvis en kan give mig lidt klarhed over emnet :)

Jeg håber det hjalp lidt...

~~Frank .,