Lydløse systemer?
Fra : Jesper

Dato : 26-12-05 13:49

Jeg overvejer at købe og sammensætte en computer der skal være tændt døgnet
rundt og som skal være både tv-tuner, radio, dvd, og telefon. Mit støreste
problem er lyden. Den må ganske enkelt ikke sige en lyd, hverken i passiv
tilstand eller når den f.ex. spiller en dvd, idet den skal stå i stuen. Jeg
skal kunne side stille i stuen uden at nogle snakker, og stadig ikke kunne
høre den.

Stort set alle computer-reklamer har et 'low-noise' predikat, men det er
ikke den slags niveau jeg leder efter. Mine støjkrav er så hårde at det nok
kun kan laves med passiv køling uden blæser.

Er der nogle der har erfaringer med sådanne systemer?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-12-05 15:54

Jesper wrote:
> Jeg overvejer at købe og sammensætte en computer der skal være tændt
> døgnet rundt og som skal være både tv-tuner, radio, dvd, og telefon.
>
> Er der nogle der har erfaringer med sådanne systemer?

Der er fornylig opretttet en gruppe der diskuterer sådanne

mvh
Henning

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-05 01:30

Jesper wrote:
> Er der nogle der har erfaringer med sådanne systemer?

Der findes både blæser-løse strømforsyninger og CPU-kølere uden blæsere -
begger er så med megastore køleplader - det samme gælder så grafikkortet -
men hvor effektive de er ved høj belastning, det ved jeg så ikke......

Jan