hardware konfig
Fra : Thomas gade

Dato : 21-12-05 23:48

Står for at skulle opgradere min pc uden at ville bruge alt for mange
penge Så det ville være rart med lidt feedback.

Jeg har en Intel celeron 2.4Ghz og har så valgt bundkort, ram og HD ud
fra den; Det er som følger.

ASRock P4V88 ATX - 800/400 FSB - dual channel ram - 6 x usb 2.0 - Lyd,
lan etc. 349,-

Kingston Value RAM 1024 (2x512) MB - PC3200 - CL3
699,-

Hitachi DeskStar 7K250 160 GB - Sata 150 - 8mb Buffer - 8,5 ms
649,-

Nvida geforce mx420 grafikkort 128mb ram

Miditower 2N 8900 350W PFC Tube 20/24Pin 2SATA 350w
319,-

Er der andre hardware dele i vil anbefale istedete etc.
Computeren bruges til billedebehandling (photoshop) lidt
videoredigering samt musik og webt.

Alle kommentarer er velkomne.

Mvh Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-12-05 00:11

Thomas gade <dazzle@frac.invalid> wrote:

> [...]
>penge Så det ville være rart med lidt feedback.

>Jeg har en Intel celeron 2.4Ghz og har så valgt bundkort, ram og HD ud

Du bruger ganske mange penge på at opbygge et system omkring den
Celeron. Og så kan den alligevel ikke rigtig sparke røv...

Og når du så om kort tid alligevel må købe ny maskine, er der ikke ret
mange af disse dele du kan genbruge....

Kan du ikke bruge dit nuværende system nogle måneder endnu, og så spare
op til noget mere moderne teknik....

<mlr>

Fra : Thomas gade

Dato : 22-12-05 00:25

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
>mange af disse dele du kan genbruge....
>
>Kan du ikke bruge dit nuværende system nogle måneder endnu, og så spare

Egentlig var det også min mening at jeg ville have helt ny maskine og
smide en 6 - 7000 efter den. Men der en Unge nr 2 er på vej og konen
snakker noget om barnevogn og den slags ting. og jeg vil egentlig også
gerne vente med at købe det helt store til jeg har set hvad vistaen
stiller af krav til hardwaren.

Havde tænkt at hvis jeg løb helt sur i cpuen kunne jeg jo sætte en p4 i
på et tidspunkt.
Jeg regner med at købe nyt ind om 1½ års tid, men min nuværende
konfiguration er for langsom og ustabil.

Mvh Thomas

Fra : NS

Dato : 22-12-05 01:35

Thomas gade wrote:

> [...]
> på et tidspunkt.
> Jeg regner med at købe nyt ind om 1½ års tid, men min nuværende
> konfiguration er for langsom og ustabil.

For de stumper du har tænkt dig at købe nu kan du næsten købe dig en
barebone. Så kan du nøjes med ram, harddisk og grafikkort.

Og barebones er da noget mere attraktive end det kabinet du vil købe.

NS

Fra : Thomas gade

Dato : 22-12-05 10:30

NS wrote:

> [...]
> barebone. Så kan du nøjes med ram, harddisk og grafikkort.
>
> Og barebones er da noget mere attraktive end det kabinet du vil købe.

Hvad er en Barebone?

MVh Thomas