2 harddiske men kan ikke finde nr 2 please~
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-12-05 19:34

jeg har lige i dag hentet min seagate 80gb ide disk som jeg har sat i
rigtigt håber jeg, jeg har jo en i forvejen også en seagate ide 250gb
disk, men den nye 80er vil jeg bruge som backup og bare overføre min
musik til den og så pille den fra igen

men da jeg startede windows xp sp2 op skrev den lige nede i hjørnet at
den har fundet ny hardware men jeg kan ikke se disken inde i (min
computer) hvad gør jeg håber nogen kan hjælpe

skal jeg virkelig ud og købe en kasse til den med usb-udgang før det
er nogenlunde nemt ?
__

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-12-05 19:46

"Punish the deed, not the breed." <nobody@home.com> wrote:

> [...]
>den har fundet ny hardware men jeg kan ikke se disken inde i (min
>computer) hvad gør jeg håber nogen kan hjælpe

Kan du se den nye disk i BIOS ??

Hvis ja, så skal disken bare inddeles i en-eller-flere partitioner og
formatteres: Programmet DISKMGMT.MSC klarer det i et ruf. Start det via
'Kør'...

Jeg foreslår een stor partition som NTFS formatteres...

Hvis ikke disken ses i BIOS vender du tilbage hertil...

<mlr>

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-12-05 19:51

On Wed, 21 Dec 2005 19:46:14 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg foreslår een stor partition som NTFS formatteres...
>
>Hvis ikke disken ses i BIOS vender du tilbage hertil...

jeg kan se den inde i diskhåndtering, den står som ikke alkoholeret ?
skal man altid partionere en ny harddisk ? jeg troede bare at xp ville
se den som en ny disk jeg bare kunne flytte filer over på osv lige som
min mp3afspiller den ses bare som et nyt drev når jeg sætter den i
usbporten, er det fordi det er i usbporten at den bliver sat ?
__

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Hans

Dato : 21-12-05 19:57

Punish the deed, not the breed. wrote:
> [...]
> min mp3afspiller den ses bare som et nyt drev når jeg sætter den i
> usbporten, er det fordi det er i usbporten at den bliver sat ?

En ny disk skal altid partitioneres og formateres før den kan bruges.

> __

Din signaturadskiller er i øvrigt forkert. Du skal bruge --, ikke __.

Hans

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-12-05 20:30

On Wed, 21 Dec 2005 19:56:37 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>En ny disk skal altid partitioneres og formateres før den kan bruges.

>Din signaturadskiller er i øvrigt forkert. Du skal bruge --, ikke __.
>
>Hans

ok så er den vist helt fjernet så er den ikke i vejen mere, det lykkes
nu kan jeg se min nye harddisk , hvad skulle jeg gøre uden denne
newsgroup

nu når jeg så har lagt min musik over på den og piller ide-stikket og
strømstikket ud når den er slukket, og jeg så om 2mdr igen sætter det
til så genkender den vel disken som den gør nu ikke ?

tak for hjælpen begge to

Fra : Hans

Dato : 21-12-05 20:34

> [...]
> strømstikket ud når den er slukket, og jeg så om 2mdr igen sætter det
> til så genkender den vel disken som den gør nu ikke ?

Den vil blive genkendt uden problemer næste gang, men du bør nok overveje at
købe en harddiskskuffe i stedet for at bruge den interne kabling i maskinen.

Hans

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-12-05 21:36

On Wed, 21 Dec 2005 20:34:00 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Den vil blive genkendt uden problemer næste gang, men du bør nok overveje at
>købe en harddiskskuffe i stedet for at bruge den interne kabling i maskinen.
>
>Hans

ok jeg har også lige sidet og kigget på nogle inde på edbpriser fandt
denne her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74807 som er pæn
og har fået god kritik, og ja det er jo nemmere på denne måde, men
hvad skulle forskellen ellers være ? hvad syntes du om boksen den
passer da til min nye Seagate Barracuda 7200.9 80 ikke ?

men nu sidder jeg og tænker om det overhovedet er nødvendigt at pille
den helt fra, jeg vil jo have den som backup af min musik har før
mistet det hele, og det vil jeg undgå igen, så nu tænker jeg hvis jeg
bare lader begge harddiske state op hver gang, slidder jeg så på den
nye 80gb også ?

hvis den ikke kører ?

eller det gør den måske selv om jeg ikke er inde på den ?

vil hele maskinen blive langsommere af at have 2 diske tilsluttet hele
tiden ?

eller er det bare smartest at købe sådan en boks ? nu syntes jeg
pludselig at der er mange muligheder men jeg vil vælge den mest sikre

Fra : Hans

Dato : 21-12-05 22:07

> [...]
> hvad skulle forskellen ellers være ? hvad syntes du om boksen den
> passer da til min nye Seagate Barracuda 7200.9 80 ikke ?

Hvis din disk har det rigtige interface (ikke S-ATA), så er den sikkert et
udmærket køb.

> [...]
> nye 80gb også ?
>
> hvis den ikke kører ?
>
> eller det gør den måske selv om jeg ikke er inde på den ?

Der er ikke noget formål ved at have en backupdisk hvis den ikke kan fjernes
eller afbrydes fra computeren. Prøv og tænk situationen hvor du får et
lynnedslag og din backupdisk er tilsluttet din maskine?

> eller er det bare smartest at købe sådan en boks ? nu syntes jeg
> pludselig at der er mange muligheder men jeg vil vælge den mest sikre

Det mest sikre er en ekstern disk som helt kan fjernes fra computeren.

Hans

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-12-05 22:11

On Wed, 21 Dec 2005 22:06:41 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Hvis din disk har det rigtige interface (ikke S-ATA), så er den sikkert et
>udmærket køb.

den er en ata så den må jo passe

>Der er ikke noget formål ved at have en backupdisk hvis den ikke kan fjernes
>eller afbrydes fra computeren. Prøv og tænk situationen hvor du får et
>lynnedslag og din backupdisk er tilsluttet din maskine?

ok det havde jeg ikke tænkt på

>Det mest sikre er en ekstern disk som helt kan fjernes fra computeren.
>
>Hans

ok tak for hjælpen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-12-05 21:51

wrote:

>Den vil blive genkendt uden problemer næste gang, men du bør nok overveje at
>købe en harddiskskuffe i stedet for at bruge den interne kabling i maskinen.
>
>Hans

hvad skal man ellers kigge efter på sådan en kasse ? udover udseenet,
der er jo ret mange at vælge imellem, jeg kan ikke se at der er
forskel udover at nogle er plastic andre metal hvad skal jeg gå efter
udover det ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-12-05 20:34

Hans skrev:

>Din signaturadskiller er i øvrigt forkert. Du skal bruge --, ikke __.

Nej der skal ikke bruges -- der skal bruges "-- " uden gåseøjnene

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Hans

Dato : 21-12-05 20:40

Ivan V. Klattrup wrote:

> Nej der skal ikke bruges -- der skal bruges "-- " uden gåseøjnene

Ups! Helt korrekt.

Hans

Fra : Åge

Dato : 21-12-05 20:14

"Punish the deed, not the breed." <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> min mp3afspiller den ses bare som et nyt drev når jeg sætter den i
> usbporten, er det fordi det er i usbporten at den bliver sat ?

Alkoholeret . Ha!

Fra : MN

Dato : 21-12-05 21:09

"Åge" <Klogesen@åge.dk> wrote in message