/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
"Fragt ågerpriser"
Fra : Jasper Norman


Dato : 21-12-05 01:35

Hej.

Jeg er ude efter en ganske simpel Logitech gamepad som julegave.

Naturligvis tjekker man edbpriser.dk før man handler, for ligesom at få en
ide om priserne. Priserne er ok, men hvad sker der med de såkaldte
"fragtpriser"? Det er da grotesk at man kan (forsøge) at sælge en gamepad på
100 gram til 161,- og derefter kræve 57,- i porto? Hvilket postvæsen bruger
de? Jeg betaler via Dankort.

I forhold til A-Z / Bilka sparer jeg 33,- ved at handle på nettet!!! Fedt.
Hvad hvis den går i stykker? så kræver de vel ekstra 57,- i "porto" for at
sende skidtet tilbage? På http://www.computerne.com er de sågar så frække,
at de tager 15 kroner for at svare på en support e-mail hvis lo**** ikke
virker Eller 4 kr/min hvis du er så fræk at ringe til deres tlf.
support. Sandsynligvi sidder der et par stykker på 14 år og tager tlf. til
240 kr / t. Ikke så ringe en timeløn for denne lille forretning, hvis man
vover sig til at købe et defekt produkt.

Jeg kunne sagtens oprette 10-20 internet butikker, og derefter hagle
priserne ned, og dermed havne på de forreste 10 pladser, med de billigste
priser. At jeg så var "nødt" til at opkræve 75-299,- i porto er der vel
ingen regler imod?

Samme problem er jo for nyligt stødt på i forbind. med et SD-kort. Der er
sgu utroligt, at det koster kassen at sende et kort på 10g. Også det
blev handlet i A-Z. Det er lige før, man er nødt til at bestille et kabinet,
hver gang man handler online, for at få noget for pengene.

/Jasper



 
 
jubija@yahoo.dk (21-12-2005)
Kommentar
Fra : jubija@yahoo.dk


Dato : 21-12-05 05:02

On Wed, 21 Dec 2005 01:34:43 +0100, "Jasper Norman"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

>Hej.
>
>Jeg er ude efter en ganske simpel Logitech gamepad som julegave.
>
>Naturligvis tjekker man edbpriser.dk før man handler, for ligesom at få en
>ide om priserne. Priserne er ok, men hvad sker der med de såkaldte
>"fragtpriser"? Det er da grotesk at man kan (forsøge) at sælge en gamepad på
>100 gram til 161,- og derefter kræve 57,- i porto? Hvilket postvæsen bruger
>de? Jeg betaler via Dankort.
>
En af grundene til at prisene er OK (?) er jo netop, at de små
forhandlere ofte praktisk taget intet tjener på hardwaren for at
rangere tilstrækkeligt højt i Edbpriser.dk. Til gengæld kan de så i
nogle tilfælde tjene lidt ekstra hjem på fragten på fragten.

Desuden skal du man huske på, at emballagen også vejer/koster og
omkostningerne ved at pakke og bringe til poshuset heller ikke er
gratis. Flere forhandlere sender ikke en gang varerne selv, men får
dem direkte leveret til kunden fra grossisten og skal måske selv
betale et tilsvarende højt gebyr.

Men Edbpriser oplyser dog fragtomkostningerne, så det er ret let at
gennemskue, hvor det bedst kan betale sig at handle, selv om
foretningen ikke umiddelbart fremstår som den billigste.

Max (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 21-12-05 07:59

Hej Jasper

> Samme problem er jo for nyligt stødt på i forbind. med et SD-kort.
> Der er sgu utroligt, at det koster kassen at sende et kort på 10g.
> Også det blev handlet i A-Z. Det er lige før, man er nødt til at
> bestille et kabinet, hver gang man handler online, for at få noget
> for pengene.

Jamen så lad dog være.

Mvh Max



Ukendt (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-12-05 08:26

Hey!

> I forhold til A-Z / Bilka sparer jeg 33,- ved at handle på nettet!!! Fedt.
> Hvad hvis den går i stykker? så kræver de vel ekstra 57,- i "porto" for at
> sende skidtet tilbage? På http://www.computerne.com er de sågar så frække,
> at de tager 15 kroner for at svare på en support e-mail hvis lo**** ikke
> virker Eller 4 kr/min hvis du er så fræk at ringe til deres tlf.
> support. Sandsynligvi sidder der et par stykker på 14 år og tager tlf. til
> 240 kr / t. Ikke så ringe en timeløn for denne lille forretning, hvis man
> vover sig til at købe et defekt produkt.
WOW! Har aldrig hørt noget så langt ude.....! Skal man også til at betale
timeløn til sælgeren nede i merlin når DE skal prøve at sælge dig et
produkt...

Mvh
Aksel Spandet



Michael Frandsen (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Michael Frandsen


Dato : 21-12-05 09:14

det står dig jo frit for hvor og hvem du vil handle med, men der er da ikke
noget fordækt over priserne ved www.edbpriser.dk den pris der står som total
prisen er total prisen. men hvis jeg var dig ville jeg nok holde mig til
A-Z/Bilka. det er jo nogle flinke mennesker der arbejder der, og der skal du
ikke batale fragt.

Michael

"Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a902a9$0$8797$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hey!
>
>> I forhold til A-Z / Bilka sparer jeg 33,- ved at handle på nettet!!!
>> Fedt.
>> Hvad hvis den går i stykker? så kræver de vel ekstra 57,- i "porto" for
>> at
>> sende skidtet tilbage? På http://www.computerne.com er de sågar så
>> frække,
>> at de tager 15 kroner for at svare på en support e-mail hvis lo**** ikke
>> virker Eller 4 kr/min hvis du er så fræk at ringe til deres tlf.
>> support. Sandsynligvi sidder der et par stykker på 14 år og tager tlf.
>> til
>> 240 kr / t. Ikke så ringe en timeløn for denne lille forretning, hvis man
>> vover sig til at købe et defekt produkt.
> WOW! Har aldrig hørt noget så langt ude.....! Skal man også til at betale
> timeløn til sælgeren nede i merlin når DE skal prøve at sælge dig et
> produkt...
>
> Mvh
> Aksel Spandet
>
>



Sune Storgaard (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 21-12-05 11:57

"Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a902a9$0$8797$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> WOW! Har aldrig hørt noget så langt ude.....! Skal man også til at betale
> timeløn til sælgeren nede i merlin når DE skal prøve at sælge dig et
> produkt...

Hvad ville du sige til at de forlangte 15kr for at svare på et spørgsmål om
et produkt du er interesseret i? Selvfølgelig skal de have deres løn, og får
den via de ting se sælger. Men at kræve penge for sådan en forespørgsel..tja
det er naturligvis op til dem selv, ligesåvel som det erop til folk om de
vil handle der.

Jeg rendte selv ind i ovenstående så sent som i sidste uge, jeg ville købe
en AOC 19" fladskærm hos computerne.com , og havde endda hældt den i kurven.
Men da jeg så at de tog 15 kr for at en så tåbelig ting, købte jeg den et
andet sted. Det var ikke min nærrighed der slog mig, det kom til at koste
mig ca 100 mere at købe andet sted, men jeg ville fandme ikke handle med
nogen som brugte den slags metoder, så jeg smed mine 2500kr et andet sted.



Esben (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 21-12-05 10:08

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
news:43a8a318$0$47041$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg er ude efter en ganske simpel Logitech gamepad som julegave.
>
> Naturligvis tjekker man edbpriser.dk før man handler, for ligesom at få en
> ide om priserne. Priserne er ok, men hvad sker der med de såkaldte
> "fragtpriser"? Det er da grotesk at man kan (forsøge) at sælge en gamepad
> på 100 gram til 161,- og derefter kræve 57,- i porto? Hvilket postvæsen
> bruger de? Jeg betaler via Dankort.

Sådan er det jo, når man handler småt. Udgiften ved at behandle en
forsendelse til 100kr. er sikkert ikke meget anderledes end for en til
10.000. Dankort er jo fx heller ikke gratis for butikken. Hvad mener du
ellers er rimeligt at tage i fragt? Den samlede pris er allerede billigere
ift. Bilka, så jeg forstår ikke hvorfor du absolut vil have det endnu
billigere.

> Jeg kunne sagtens oprette 10-20 internet butikker, og derefter hagle
> priserne ned, og dermed havne på de forreste 10 pladser, med de billigste
> priser. At jeg så var "nødt" til at opkræve 75-299,- i porto er der vel
> ingen regler imod?

Det ville da være komplet forrykt at lave en lov om hvor meget man må tage i
fragt for at sende en vare.

--
Esben



Ukendt (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-12-05 12:13

On Wed, 21 Dec 2005 01:34:43 +0100, "Jasper Norman"
<ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

>Hej.
>
>Jeg er ude efter en ganske simpel Logitech gamepad som julegave.
>
>Naturligvis tjekker man edbpriser.dk før man handler, for ligesom at få en
>ide om priserne. Priserne er ok, men hvad sker der med de såkaldte
>"fragtpriser"? Det er da grotesk at man kan (forsøge) at sælge en gamepad på
>100 gram til 161,- og derefter kræve 57,- i porto? Hvilket postvæsen bruger
>de? Jeg betaler via Dankort.
>
Nu skal du lige regne med, at postDK altså skal have 45,- for den
billigste pakke-porto 0-1kg. Altså får shop'en 12,- for at finde
passende emballage, udfylde fragtsedlen og klæbe den på.
Er shop'pen stor kommer posten nok og afhenter hos ham, men ellers skal
han også på posthuset (i deres begrænsede åbningstid)

Shop'en kunne så vælge at sende som brev (som ikke er forsikret), når
det er en lille ting, men hvis du ikke modtager brevet, brokker du dig
indtil du får et nyt brev, som måske kommer frem...
Det skal shop'en så i givet fald dække af den sparsomme fortjeneste...

Jeg synes ikke 57,- er noget at brokke sig over. Til gengæld synes jeg
325,- er meget for at få en PC tilsendt (dette var fremherskende for et
par måneder siden med de helt billige PC'er på edbpriser).

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)
Min hobbyside: www.RacePhoto.dk

complexFJERNES@pc.dk (21-12-2005)
Kommentar
Fra : complexFJERNES@pc.dk


Dato : 21-12-05 14:26

For ikke at tale om Dell
744kr og for at det ikke skal være løgn
skal du betale dette ekstra oven i porto
hvis du selv returnerer varen som du har lov til inden 14 dage,
ifølge loven.



Wed, 21 Dec 2005 12:13:05 +0100, Thore <dinotecATmail.dk> wrote:

>On Wed, 21 Dec 2005 01:34:43 +0100, "Jasper Norman"
><ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:
>
>>Hej.
>>
>>Jeg er ude efter en ganske simpel Logitech gamepad som julegave.
>>
>>Naturligvis tjekker man edbpriser.dk før man handler, for ligesom at få en
>>ide om priserne. Priserne er ok, men hvad sker der med de såkaldte
>>"fragtpriser"? Det er da grotesk at man kan (forsøge) at sælge en gamepad på
>>100 gram til 161,- og derefter kræve 57,- i porto? Hvilket postvæsen bruger
>>de? Jeg betaler via Dankort.
>>
>Nu skal du lige regne med, at postDK altså skal have 45,- for den
>billigste pakke-porto 0-1kg. Altså får shop'en 12,- for at finde
>passende emballage, udfylde fragtsedlen og klæbe den på.
>Er shop'pen stor kommer posten nok og afhenter hos ham, men ellers skal
>han også på posthuset (i deres begrænsede åbningstid)
>
>Shop'en kunne så vælge at sende som brev (som ikke er forsikret), når
>det er en lille ting, men hvis du ikke modtager brevet, brokker du dig
>indtil du får et nyt brev, som måske kommer frem...
>Det skal shop'en så i givet fald dække af den sparsomme fortjeneste...
>
>Jeg synes ikke 57,- er noget at brokke sig over. Til gengæld synes jeg
>325,- er meget for at få en PC tilsendt (dette var fremherskende for et
>par måneder siden med de helt billige PC'er på edbpriser).


Claus Tersgov (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 21-12-05 14:25


"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev

> Naturligvis tjekker man edbpriser.dk før man handler, for ligesom at få en
> ide om priserne. Priserne er ok, men hvad sker der med de såkaldte
> "fragtpriser"? Det er da grotesk at man kan (forsøge) at sælge en gamepad
> på 100 gram til 161,- og derefter kræve 57,- i porto? Hvilket postvæsen
> bruger de? Jeg betaler via Dankort. I forhold til A-Z / Bilka sparer jeg
> 33,- ved at handle på nettet!!! Fedt. Hvad hvis den går i stykker? så
> kræver de vel ekstra 57,- i "porto" for at sende skidtet tilbage? På
> http://www.computerne.com er de sågar så frække, at de tager 15 kroner for
> at svare på en support e-mail hvis lo**** ikke virker Eller 4 kr/min
> hvis du er så fræk at ringe til deres tlf. support. Sandsynligvi sidder
> der et par stykker på 14 år og tager tlf. til 240 kr / t. Ikke så ringe en
> timeløn for denne lille forretning, hvis man vover sig til at købe et
> defekt produkt.

> Jeg kunne sagtens oprette 10-20 internet butikker, og derefter hagle

Det ville jeg ikke gøre, hvis jeg var dig, fordi du går på røven med et
brag!

Prøv at sætte dig lidt ind i virksomhedsdrift/økonomi, forbrugerlovgivning
samt postdanmarks erhvervsbetingelser, inden du udtaler dig så bastant og
forkert.

Iøvrigt, hvad har dit indlæg egentlig med hardware at gøre, det hører til i
dk.forbruger.

Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste