Separat Tastatur Koblet På En Bærbar ?
Fra : Viktor Andersen

Dato : 20-12-05 19:53

Min svigerinde har en bærbar PC, men har problemer med tastaturet. Hun vil
derfor evt. godt have koblet et almindelig tastatur på.

Hvordan skal jeg forholde mig i denne situation? Jeg har et tastatur med
PS2 stik liggende. Kan jeg uden problemer koble dette til pc'eren, og
finder denne selv tastaturet? Operativsystemet er XP Home Edition?

Eller er der et specielt sted, hvor jeg først skal "frakoble" pc'erens eget
tastatur?

Hilsen
Viktor

Fra : (-Peter-)

Dato : 20-12-05 19:54

ved det ikke.. men hvis man gør det med mus virker det jo fint...

så prøv...

:)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-12-05 20:03

Viktor Andersen skrev følgende på usenet:
> [...]
> med PS2 stik liggende. Kan jeg uden problemer koble dette til
> pc'eren, og finder denne selv tastaturet? Operativsystemet er XP

Er der PS2-stik på den bærbare til tilslutning af et tastatur ?

I så fald må svaret være JA.

Jeg har gjort det med et USB-tastatur til et USB stik - det virkede OK.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 20-12-05 20:10

"Viktor Andersen" skrev
> Jeg har et tastatur med
> PS2 stik liggende. Kan jeg uden problemer koble dette til pc'eren, og
> finder denne selv tastaturet?

Jeg har gjort det med et tastatur med PS2-stik - det virkede OK.

Men jeg ønskede også extern mus,
så derfor købte jeg et lille splitterkabel, som
splittede det ene PS2 stik i PC'en til 2 PS2 tilslutninger.

Der var ingen opsætninger i PC'en som skulle ændres - blot sætte stikkene i.

Jeg kan nu bruge den indbyggede mus eller den eksterne mus parallelt.
Jeg kan nu bruge den indbyggede tastatur eller det eksterne tastatur parallelt.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Viktor Andersen

Dato : 21-12-05 20:49

Tak for svarene allesammen. Jeg vil prøve det foreslåede og håber det
bedste.

Viktor