Computer starter ikke rigtigt
Fra : KB

Dato : 20-12-05 16:16

Hej
Jeg har samlet en computer for noget familie (som jeg har gjort mange gange
før), men denne gang har den problemer med at starte.

Hvis jeg slukker for strømforsyningen og tænder den igen, kan jeg godt
starte computeren på tænd-knappen på kabinettet. "Space tasten" vil ikke
tænde computeren via wake-on keyboard funtion på bundkortet som er sat til.
Men computeren tænder altså på power-knappen på kabinettet.

Men får den så lov at stå på stand-by et stykke tid (nogle timer og mere) er
problemet der igen. Så skal jeg slukke på stikkontakten eller
strømforstningen for at computeren vil tænde på power-knappen på kabinettet.
"Space tasten" vil stadig ikke. "Space tasten" vil dog gerne efter
computeren har været tændt med power-knappen på kabinettet.

Det virker som om systemet ikke holder strømmen ved stand-by, eller i hvert
fald sker der noget under stand.by som gør den ikke kan tændes på normal
vis. Håber I kan hjælpe mig.

Bundkort: Asus A8N-E, serienr.: 50602
Kabinet: Chenbro PC61319 Miditower, serienr.: 50059
PSU: Chill Innovation CP-450A2, serienr.: 49937
Win XP -pro

Med venlig hilsen
Kenneth
Odense

Fra : Peter

Dato : 20-12-05 18:21

"KB" <kboye@bjoernemosenFJERN_DETTE.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har samlet en computer for noget familie (som jeg har gjort mange
> gange før), men denne gang har den problemer med at starte.

Har du prøvet at jumpe bios?

PeterB

Fra : KB

Dato : 20-12-05 23:26

Nej. Jeg havde ikke lang tid til at rode med problemet før den skulle
afleveres.

Men BIOS vil jeg helt sikkert kigge på næste gang. En BIOS-opdatering kan
måske også være et forsøg værd. Jeg er dog tilbøjelig til at tro det er en
hardware fejl.

Mvh.
Kenneth

Fra : Khawk

Dato : 23-12-05 22:54

> [...]
>
> Bundkort: Asus A8N-E, serienr.: 50602
> Kabinet: Chenbro PC61319 Miditower, serienr.: 50059
> PSU: Chill Innovation CP-450A2, serienr.: 49937

Er det usb-tastatur?
Hvis ja, har du sikret dig at usbstikket får strøm i standby og/eller dvale?
Det lyder mest som om den går i dvale efter et stykke tid. Du kan evt. slå
denne funktion fra.

mvh
Kim