Harddisk i tynd klient
Fra : Basil

Dato : 19-12-05 21:02

Hej.
Jeg har en mikro lille computer, som jeg simpelthen ikke kan finde ud
af hvad hedder. (jeg tror nok typen hedder en tynd klient).
Harddisken er stået af, og jeg skal have fundet en ny.
Det er en 2.5" disk, og der sidder ikke noget strømkabel til den, men
et lidt bredere kabel end et normalt ATA100.
Herfra er jeg så helt blank
Hvad hedder den tilslutning jeg skal lede efter ?
Kai

Fra : CopyCat

Dato : 19-12-05 22:05

> et lidt bredere kabel end et normalt ATA100.
> Herfra er jeg så helt blank
> Hvad hedder den tilslutning jeg skal lede efter ?

Det er en ganske normal Laptopharddisk

2?"
med 44 pins IDC tilslutning ..

en normal IDE harddisk bruger 40 ben i stikket + strømkabel.

en laptopdisk bruger 44 ben, 40 til data + 4 til strøm ..

~~Frank .,

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-12-05 23:35

"CopyCat" <Not@vailable.Sorry> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> en normal IDE harddisk bruger 40 ben i stikket + strømkabel.
>
> en laptopdisk bruger 44 ben, 40 til data + 4 til strøm ..

Og sådan en disk fra en laptop er nu som regel 2,5 tomme
Desuden findes 2,2 og 1,8 tommer - men disse størrelser bruges svjv kun i
bærbare MP3-afspillere o.l.

Men findes der tynde kliente med HD ? Det lyder som lidt af en
selvmodsigelse. Vi har adskillige af dem på arbejdet - uden HD.
De har dog et USB-stik så man ku sætte en ekstern HD til - men der findes
vel andre modeller ?

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : CopyCat

Dato : 20-12-05 23:19

> Og sådan en disk fra en laptop er nu som regel 2,5 tomme

.., Undskyld .. det var også over min sengetid .. jeg havde da i det mindste
prøvet ...

Hans 'tynde-klient' ., er nok bare en Wanna-Be .. som hverken er det ene
eller det andet ..

~~Frank .,

Fra : Basil

Dato : 21-12-05 15:54

CopyCat skrev d. 20-12-2005 i meddelelse
<Mu%pf.7540$Xx7.5744@news.get2net.dk>:

> [...]
> prøvet ...

> Hans 'tynde-klient' ., er nok bare en Wanna-Be .. som hverken er det ene

Det er noget i den stil, jeg ved bare ikke hvad jeg skal kalde den.
Tak for svarene.
Kai