hjælp til nyt skærmkabel
Fra : hansi

Dato : 19-12-05 20:07

hej i ng

jeg har et lille problem med kablet til skærmen fra grafikkortet ,kablet har
fået et knæk så billedet er enten helt væk eller også er det grønt eller
rødt når man vrikker med ledningen, spørgmålet er så vis jeg vil skifte
kablet er de små ledninger indeni samme farve i alle kabler eller er der
forskel .
mvh hansi

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-12-05 20:41

hansi wrote:
> [...]
> rødt når man vrikker med ledningen, spørgmålet er så vis jeg vil skifte
> kablet er de små ledninger indeni samme farve i alle kabler eller er der

Jeg antager at kablet på skærmen går ind i skærmen direkte uden et stik,
siden du spørger på den måde.

Du kan ikke regne med at alle kabler monteres med samme farver de samme
steder, så det eneste sikre du kan gøre, er at klippe det gamle kabel af
skærmen, sådan at der sidder en stump tilbage du kan lodde et nyt stik
på (20-30 cm er vel nok) og så må du ellers bare splitte det gamle stik
ad, for at se hvor ledningerne sidder, og derefter lodde et nyt stik på
den stump der sidder ud af skærmen, og kontrollere med det gamle stik,
at ledningerne sidder det rigtige sted iht. farven.

Herefter har du en skærm med en kort ledning, så køber du bare et VGA
forlænger kabel og smider på

(jeg antager self. at kablet til din skærm ikke er "knækket" så tæt på
skærmen, at der ikke er en stump ledning at bruge til det nye stik.

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as