Oprette en partition på USB-sitck?
Fra : MRN

Dato : 19-12-05 08:12

Hejsa gruppe(r)!

Ups... Jeg er kommet til at slette selve "drevet" på min memory-stick! (En
Kingston 256 mb)...
Jeg tror måske at den har siddet i computeren, mens jeg har installeret
Windows, hvorved jeg slettede den ligesom alle de andre partitioner...(Jeg
skulle bruge en "ren" harddisk).

Dvs. der er ikke nogen partition, og derfor kan man heller ikke formatere
den i Windows som man plejer (Højreklik -> Formater...)

Jeg prøvede at smide Windows cd'en i igen, og køre installationsprogrammet,
men denne gang kunne den ikke finde den...
Hvordan får jeg oprettet en partition på den igen? Hvilket program kan gøre
det?

Mvh
MRN

Ps.: Postet i både dk.edb.hardware og dk.edb.system.ms-windows

Fra : Torben Farum

Dato : 19-12-05 08:30

"MRN" <hvadtrorduselv@haha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Mvh
> MRN
>
> Ps.: Postet i både dk.edb.hardware og dk.edb.system.ms-windows

Fdisk ?

Torben Farum
9300 Sæby

Fra : MRN

Dato : 19-12-05 08:32

> Fdisk ?

Hej, og tak for det hurtige svar!

Jeg har prøvet med en startdiskette med Fdisk, men der er jo selvfølgelig
ingen drivere til USB-portene...
Kan man få fdisk til WIndows?

Mvh
MRN

Fra : El Guapo

Dato : 19-12-05 09:25

> Hej, og tak for det hurtige svar!
>
> Jeg har prøvet med en startdiskette med Fdisk, men der er jo selvfølgelig
> ingen drivere til USB-portene...
> Kan man få fdisk til WIndows?

Højre-klik på "Denne Computer" og vælg "Administrér".
Vælg herefter "Diskhåndtering" i menuen til venstre.
(Hvis vi snakker Windows XP, altså.)

-E.G.

Fra : MRN

Dato : 19-12-05 23:40

> Højre-klik på "Denne Computer" og vælg "Administrér".
> Vælg herefter "Diskhåndtering" i menuen til venstre.
> (Hvis vi snakker Windows XP, altså.)

Tak for det! Det var lige det der skulle til

Mvh
MRN

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 19-12-05 17:52

> Kan man få fdisk til WIndows?

Tjah, hvis du nu højreklikker på My Computer, Manage, Disk Management, så
kan den måske ses og du kan oprette en partition op den.

På dansk er punkterne Min Computer, Adminstrer, Diskadministration. Eller
noget i den stil.

Mvh. Kim, Aalborg