Spørgsmål angående webcams og kvalitet
Fra : Karsten

Dato : 18-12-05 12:43

Hvilken webkamera er bedst, når det drejer sig om kvaliteten både når det
drejer sig om billeder og video optagelser.

Bruger i øjeblikket følgende webkamera, Logitech QuickCam Pro 4000.

Findes der en kamera, der er bedre en den ?

Fra : Mythos

Dato : 18-12-05 12:57

"Karsten" <faerk@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bruger i øjeblikket følgende webkamera, Logitech QuickCam Pro 4000.
>
> Findes der en kamera, der er bedre en den ?

Det er vel et spørgsmål om pris og hvad man vil betale ?

Mythos

Fra : Gert

Dato : 18-12-05 16:18

On Sun, 18 Dec 2005 12:57:17 +0100, "Mythos" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Det er vel et spørgsmål om pris og hvad man vil betale ?

Stærkt, virkelig et svar der kan bruges til noget !

Fra : Max

Dato : 18-12-05 18:10

Hej Gert

> Stærkt, virkelig et svar der kan bruges til noget !

Dit svar er nu heller ikke særligt brugbart til noget.

Men spørgeren er nu heller ikke nem at svare, naturligvis
findes der bedre kameraer, men det er jo heller ikke et
svar han kan bruge til noget, selv om det svare på
spørgsmålet han stiller.

Spørgeren bør definere hvad han skal bruge kameraet til.
hvad han forventer af resultat og hvilken pris han ønsker
at betale, ellers spilder vi jo tiden med svar.

Mvh Max

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-12-05 16:59

> Hvilken webkamera er bedst, når det drejer sig om kvaliteten både når det
> drejer sig om billeder og video optagelser.
>
> Bruger i øjeblikket følgende webkamera, Logitech QuickCam Pro 4000.

QuickCam Pro 4000 er lavet i varierende kvaliteter iflg.
http://homepage.ntlworld.com/molyned/web-cameras.htm
, så det er lidt svært at sammenligne...

Jeg har erfaret at Philips PCVC 750K Toucam Pro 3D er hurtigt
billeddannende, skarpt og med en god farvegengivelse

Jeg ville til enhver tid vælge et kamera med CCD sensor!
(jeg ville personligt satse på PCVC 840K Toucam Pro II...)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 18-12-05 18:45

On Sun, 18 Dec 2005 12:42:56 +0100, "Karsten" <faerk@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>
>Bruger i øjeblikket følgende webkamera, Logitech QuickCam Pro 4000.
>
>Findes der en kamera, der er bedre en den ?

Ja - især hvis du ikke har noget imod, at det kommer til at fylde
noget mere: For så får du ikke noget bedre end et alm. videokamera,
gerne et ældre analogt, som kan fås ret billigt brugt. Kræver dog, at
du har video-in på din PC. Alternativet er et DV-kamera og firewire i
PC'en.

Fra : Kristian Knigge

Dato : 23-12-05 20:05

Hej.

Sanberg har lavet et webcam, til billige penge.
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104906

Det er omkring gennemsnit for webcams, og det har den sjove lille detalje
med infarød, så den kan tage billede i fuldstænig mørke. Det er et okay
kamera som tager veldig fine billeder. Kig på det.

Mvh. Kristian.