IDE og S-ATA hardisk
Fra : Erik

Dato : 17-12-05 14:24

Hej

Jeg har kig på en ny computer med en SATA harddisk på 250 gb. Men jeg vil
også gerne bruge min IDE harddisk (Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 Plus
Standard / 3.5" x 1/3H / 120 GB / 7200 rpm / 8 MB / 8.5 ms / DMA/ATA-100
(Ultra) / 100 MBps).

Kan jeg flytte den over i min nye computer uden problemer eller kræves der
en speciel controller?

Mvh Erik

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-12-05 14:35

Erik wrote:

> Jeg har kig på en ny computer med en SATA harddisk på 250 gb. Men jeg vil
> også gerne bruge min IDE harddisk
[...]
> Kan jeg flytte den over i min nye computer uden problemer eller kræves der
> en speciel controller?

Det kommer an på bundkortet i din nye maskine. Det har højst sandsynligt
også et par IDE-porte, så du kan montere f.eks. DVD/CD-drev. Der vil du
også kunne montere din gamle harddisk.

Skulle det vise sig at det alligevel ikke er stik til montering, så kan du
høbe en IDE-controller til at sætte i en PCI-port. Det koster nok et par
hundrede kroner.

--
Mvh. Lars

Fra : Aksel

Dato : 18-12-05 01:07

"Erik" <ej@alibi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Ultra) / 100 MBps).
>
> Kan jeg flytte den over i min nye computer uden problemer eller kræves der

Jeg har endnu ikke set et bundkort uden IDE tilslutning.

Hilsen Aksel