størrelse på HD
Fra : Leonard

Dato : 16-12-05 18:53

Jeg har lige samlet en ny PC med en 250 GB Seagate i.
I bios findes den fint som 250 GB, men XP Homes installationsprog
synes kun den er på 130 GB.

Nogen der har et trick?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Hans

Dato : 16-12-05 18:53

Leonard wrote:
> Jeg har lige samlet en ny PC med en 250 GB Seagate i.
> I bios findes den fint som 250 GB, men XP Homes installationsprog
> synes kun den er på 130 GB.
>
> Nogen der har et trick?

Du skal have en XP med service pack 1 som minimum for at håndtere store
diske.

Hans

Fra : Leonard

Dato : 16-12-05 19:35

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote:

>Du skal have en XP med service pack 1 som minimum for at håndtere store
>diske.

OK, nu har jeg så opgraderet til SP2, og nu kan jeg i System ->
Enhedshåndtering -> Diskdrev -> harddisk -> Egenskaber se at den er på
250 GB.
Men hvordan partitionerer og formatterer jeg så resten?

Ved installation valgte jeg en opdeling på 40 GB, men resten er nu
delt i 90 GB som er partitioneret med ikke formatteret og så en rest
på mere end 100 GB. Det skal gerne samles til en stor partition, som
selvfølgelig skal formatteres.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 16-12-05 19:56

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Men hvordan partitionerer og formatterer jeg så resten?

Fandt diskmgmt.msc ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/