Udskiftning af toner
Fra : René Løweneck

Dato : 16-12-05 11:24

Hej !

Jeg har har en Konica/Minolta MagiColor 2300w og den løb så tør for sort
farve. Nå, jeg fik fat i en ny sort toner, men nu kan jeg ikke hitte ud af
at skifte skidtet

Når man åbner lågen i siden af printeren, er der et relativt lille hul, hvor
man kan se en toner (og trække den ud og skifte den). Der er bare det lille
problem, at det ikke er den "rigtige". Der er 4 tonere. Toneren man kan se,
er cyan toneren.

De 4 tonere sidder som patronerne i en tromlerevolver. Hvis du kigger langs
hanen på sådan en tromlerevolver, kan du kun se én patron. Princippet i min
printer, er nøjagtig det samme. Mit problem består i, at jeg ikke kan finde
ud af at få drejet toner tromlen, så den sorte toner bliver synlig. For at
udskifte toneren skal den være synlig i det relativt lille hul.

Er der nogle herinde, der kan hjælpe mig, pleeeeeeaaaase ? )

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Åge

Dato : 16-12-05 11:27

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udskifte toneren skal den være synlig i det relativt lille hul.
>
> Er der nogle herinde, der kan hjælpe mig, pleeeeeeaaaase ? )

Det første spørgsmål må være, hvad det er i brugervejledningen, der driller.

Fra : René Løweneck

Dato : 16-12-05 11:50

Hej Åge !

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> Det første spørgsmål må være, hvad det er i brugervejledningen, der
> driller.

Der er ikke noget i brugsforvirringen, der driller. Det skulle da lige være
det, at der ikke står noget om tonerskift i den.

Der må jo nødvendigvis være en form for en udløser (release knap), så man
kan dreje toner tromlen. Det er den, jeg ikke kan finde.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 12:05

> Der må jo nødvendigvis være en form for en udløser (release knap), så man
> kan dreje toner tromlen. Det er den, jeg ikke kan finde.
Sandsynligvis skal du "rotere" tromlen, ved tryk på knap på printeren -
altså i en menu eller sådan noget.
Men ellers kan du da ringe til minolta...
Tommy

Fra : Max

Dato : 16-12-05 12:19

Hej

> Der er ikke noget i brugsforvirringen, der driller. Det skulle da
> lige være det, at der ikke står noget om tonerskift i den.

Der plejer at være en vejledning i kassen med toner og der
plejer også at være vejledning på bagsiden af lågen

> Der må jo nødvendigvis være en form for en udløser (release knap), så
> man kan dreje toner tromlen. Det er den, jeg ikke kan finde.

Jeg har en uden udløserknap, der kan tromlen drejes den
ene vej rundt så man kan skifte.

Mvh Max

Fra : René Løweneck

Dato : 16-12-05 14:16

Hej Max !

> Der plejer at være en vejledning i kassen med toner og der
> plejer også at være vejledning på bagsiden af lågen

Bingo, der var løsningen
Der var en vejledning nederst i kassen med den nye toner.

Tak for svarene til alle.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Max

Dato : 16-12-05 15:15

Hej René

> Der var en vejledning nederst i kassen med den nye toner.

Ja, den mest nærliggende løsning er ofte den
der er sværest at få øje på :)

> Tak for svarene til alle.

Godt du fik løst dit problem og tak for tilbagemeldingen.

Mvh Max