er Amitech 80 gb 2.5 usb harddisk god ?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-12-05 17:47

hej jeg tænker på at købe sådan en i tax free området i lufthavnens
merlinforetning, men er det en god harddisk ? jeg har aldrig haft
andet end seagate som har virket perfekt, så jeg er lidt nervøs for at
købe et nyt mærke, behøver jeg at være det ?

han sagde i tlf at jeg ikke behøver strømkabel at den tager det over
usb ! er det godt ? håber nogen vil svare i dag for jeg skal have
afgjordt det til i morgen på forhånd tak for hjælpen.

jeg skal bruge en harddisk under alle omstændigheder til back up af
den musik jeg har liggende på min nuværende harddisk, og det ville jo
være smart at kunne undgå at skulle åbne kabinettet

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 15-12-05 18:09

Punish the deed, not the breed. wrote:
> [...]
> andet end seagate som har virket perfekt, så jeg er lidt nervøs for at
> købe et nyt mærke, behøver jeg at være det ?

Amitech laver ikke selv HDs, de køber et HD kabinet og en HD og skruer
det sammen. Nu ved jeg ikke hvad de tager for sådan en 80 GB ting men
prøv at kigge på edbpriser., Jeg købte selv den billigste seagate 2,5"
disk jeg kunne finde (da hastigheden ik var så vigtig) og en HD kasse
fra VIPOWER

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112207

Det tog 2 min at skrue HDen ind i, så check lige om det ikke kan betale
sig frem for at købe amitechs færdigsamlede...

> han sagde i tlf at jeg ikke behøver strømkabel at den tager det over
> usb ! er det godt ? håber nogen vil svare i dag for jeg skal have
> afgjordt det til i morgen på forhånd tak for hjælpen.

Min eksterne VIPOWER HD-kasse har 2 USB tilslutninger, den ene til
strøm+data, den anden til ekstra strøm hvis nødvendigt

De fleste stationære PCer kan lavere strøm nok via USB til en ekstern
2,5" Harddisk - på laptops er det mere blandet, med ét USB kabel
tilsluttet fungerer det perfekt på min IBM T43, men var lidt ustabilt på
mine gamle Dell Insp. 8600 og 6000 - der skulle man sætte et ekstra
kabel til disken, med strøm fra en anden USB port.

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-12-05 06:31

On Thu, 15 Dec 2005 18:08:35 +0100, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

> [...]
>prøv at kigge på edbpriser., Jeg købte selv den billigste seagate 2,5"
>disk jeg kunne finde (da hastigheden ik var så vigtig) og en HD kasse

den jeg måske skal have koster 1399 men så kommer der noget rabat på
det er faktisk en jeg kender der arbejder i lufthavnen, jeg er lidt i
tvivl, men seagate er jo også dyre, men jeg vil lige undersøge den
præcise pris før jeg gør noget, men tak for svaret

Fra : Esben

Dato : 16-12-05 10:06

"Punish the deed, not the breed." <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tvivl, men seagate er jo også dyre, men jeg vil lige undersøge den
> præcise pris før jeg gør noget, men tak for svaret

Det bliver vel næppe billigere end denne:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=159445

--
Esben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-12-05 19:45

"Punish the deed, not the breed." <nobody@home.com> wrote:

>han sagde i tlf at jeg ikke behøver strømkabel at den tager det over
>usb ! er det godt ?

De små 2½" usb-diske uden separat strømforsyng er lidt tricky.

Den skal helst have 2 usb-kabler, så den kan trække strøm fra to porte.
Alternativt skal der være mulighed for at strømforsyne den fra en
ekstern strømforsyning.

Har disken kun eet usb-stik og intet stik til ekstern strømforsyning
skal du holde dig fra den - Eller i hvert fald teste om den fungerer på
din bærbare, inden du betaler....

<mlr>

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-12-05 06:34

On Thu, 15 Dec 2005 19:44:47 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
>
>Har disken kun eet usb-stik og intet stik til ekstern strømforsyning
>skal du holde dig fra den - Eller i hvert fald teste om den fungerer på

tak for svaret ! det vil jeg undersøge inden jeg køber, det ville jo
være lidt kikset hvis der ikke er nok strøm

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 16-12-05 16:24

> tak for svaret ! det vil jeg undersøge inden jeg køber, det ville jo
> være lidt kikset hvis der ikke er nok strøm

Ellers kan du altid købe en powered USB hub og sætte til - men det lyder
til at være en stationær PC du har så jeg tvivler på strømmen er et problem

> Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Må jeg bede dig om at indsætte "-- " oven over din signatur? ligesom ved
min... Ellers er det meget irriterende at se på + at newsreaderen ikke
selv fjerner den ved replies

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-12-05 15:09

On Fri, 16 Dec 2005 16:24:25 +0100, Esben von Buchwald

>Ellers kan du altid købe en powered USB hub og sætte til - men det lyder
>til at være en stationær PC du har så jeg tvivler på strømmen er et problem

ok det er måske mest ved bærbare at der er et problem med for lidt
strøm ? man jo min er stationær og jeg har en 550wats strømforsyning i
den, så burde der måske ikke være et problem i mit tilfælde ?

jeg tror jeg har sat underscore rigtigt ind nu ?
__

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-12-05 01:09

> jeg tror jeg har sat underscore rigtigt ind nu ?
> __
>
> Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

ikke underscore - bare 2 streger og et mellemrum på linjen over signaturen

"-- " <- sådan der

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as