PC psu kan den "ombygges"
Fra : Per

Dato : 14-12-05 18:17

Håber det er rigtig gruppe, elles må i henvise mig dertil.

Jeg har en 250 Watts PC strømforsyning i overskud. Den kunne jeg godt bruge
til et andet formål (12V udgangen er interessant for mig)

ER det muligt uden det helt store?

Den "tænder" jo ikke selvom der kommer strøm til den - det er ligesom den
skal trickes først ligesom den bliver via bundkortet. Hvordan gør man det
alternativt?

ER det bare noget med at kortslutte et par ben og så kører den eller hvad?

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Hans

Dato : 14-12-05 18:24

Per wrote:
> [...]
> man det alternativt?
>
> ER det bare noget med at kortslutte et par ben og så kører den eller

På det 20-polede ATX stik finder du den grønne ledning. Den skal kortsluttes
til én af de sorte ledninger lige ved siden af. Et U formet komponentafklip
kan udmærket bruges til formålet.

Så enkelt er det.

Hans

Fra : Per

Dato : 14-12-05 20:09

> [...]
> kortsluttes til én af de sorte ledninger lige ved siden af. Et U formet
> komponentafklip kan udmærket bruges til formålet.

Hej Hans!

Jeg siger 1000 tak - det var jo lige til at gå til - ufatteligt nemt.

mvh. Per!

Fra : Ulrik Løye

Dato : 14-12-05 22:33

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej Hans!
>
> Jeg siger 1000 tak - det var jo lige til at gå til - ufatteligt nemt.

De færreste PSUer kan tåle at være tændt længere tid af gangen uden
belastning, så inden du roder for meget burde du måske læse lidt mere om
emnet... jeg er vis på at google kan hjælpe dig.

/u

Fra : Hauge

Dato : 14-12-05 23:05

Hej
Ulrik Løye wrote:
> De færreste PSUer kan tåle at være tændt længere tid af gangen uden
> belastning, så inden du roder for meget burde du måske læse lidt mere
> om emnet... jeg er vis på at google kan hjælpe dig.

Eller gruppen jeg henviste til

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051214220439@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Hauge

Dato : 14-12-05 18:31

Hej
Per wrote:
> Håber det er rigtig gruppe, elles må i henvise mig dertil.

dk.teknik.elektronik er den mest rigtige gruppe.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20051214173101@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.