Canon Pixma IP8500 vs. Epson R800
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 14-12-05 16:01

Hej

Jeg står for at skulle købe printer og vil høre, hvilke af de to
ovenstående der vil være det bedste alternativ?

Som udgangspunkt havde jeg kigget efter en multifunktionsprinter og var
endt ved HP OfficeJet 7410, som dog desværre mangler mulighed for at
printe direkte på CD'er og DVD'er.

Derfor er jeg i stedet endt ved en god fotoprinter som én af de to
ovenstående - ved ikke om der findes bedre alternativer i prisklassen
-4500kr?

Vil eksempelvis en Canon PIXMA MP800 kunne matche de to printere i
kvalitet - fordi så får jeg jo multifunktionalitet og vist også cd-print!

Håber I kan udvide min horisont

Mvh Tommy Ipsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 19:41

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg står for at skulle købe printer og vil høre, hvilke af de to
> ovenstående der vil være det bedste alternativ?

Jeg havde en Epson (950, som var topmodellen), men da jeg så min kammerats
pixma, solgte jeg den og købte istedet en pixma MP780 - og det er helt
kanon!
Den er billig i drift og det er hurtigt og støjsvagt. Epson larmede noget
mere og var _langsom_.
Epson begyndte at lave streger i print efter kort tid, pixma'en har vel
printet 5000 sider nu og den gør det ikke.

Mvh Tommy

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 15-12-05 15:35

Tommy Ipsen wrote:
> [...]
>
> Vil eksempelvis en Canon PIXMA MP800 kunne matche de to printere i
> kvalitet - fordi så får jeg jo multifunktionalitet og vist også cd-print!

Efter en snak med Canon i Belgien er jeg endt op med MP800 i stedet for
de to ovennævnte alternativer! Udskriftskvaliteten i MP800 er blevet
forbedret på nogle punkter (højere opløsning og mindre dråber) men til
gengæld er der "kun" 5 blækpatroner vs. 8 i IP8500. Alt i alt mente
manden jeg snakkede med (han var dygtig og kunne svare på alt!) at
kvaliteten ville være ca. det samme ved de to alternativer og da
prisniveauet er det samme ender jeg altså ved en MP800 og med alt den
ekstra funktionalitet man får dér!

Mvh Tommy