Com-port mangler på bærbar
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 12-12-05 17:48

Jeg har en Compaq bærbar hvor jeg har fået noget eksternt udstyr,
der skal tilkobles via et com-stik. Jeg har derfor fået en
USB-Com adapter, men kan ikke få det til at virke. Når jeg sætter
stikket i skriver den at den har fundet en "USB Seriel
controler", men at den så gerne vil have en driver som jeg evt.
har på CD. Der fulgte ikke nogen driver med. Jeg har ledt en del
via Google, men har ikke fundet en driver, som jeg kan downloade.
Ligger nogen inde med en sådan eller hvordan løser jeg mit
problem?

Jeg bruger WinXP pro.

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : ----OR----

Dato : 12-12-05 18:10

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> via Google, men har ikke fundet en driver, som jeg kan downloade.
> Ligger nogen inde med en sådan eller hvordan løser jeg mit

Hvilket mærke? Jeg har en ST USB2serial adaptor, men driveren er
selvfølgelig specifik.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 12-12-05 20:59

> Hvilket mærke? Jeg har en ST USB2serial adaptor, men driveren
er
> selvfølgelig specifik.

Jeg kender ikke mærket. Har kun kablet og det der står på den:
"USB Serial cable". Hvorfor er det kabelspecifikt. Er der ikke
kun een måde at lodde ledningerne sammen?

Lars

Fra : Max

Dato : 12-12-05 21:15

Hej Lars

> Jeg kender ikke mærket. Har kun kablet og det der står på den:
> "USB Serial cable". Hvorfor er det kabelspecifikt. Er der ikke
> kun een måde at lodde ledningerne sammen?

Der findes to USB>SERIEL løsninger, dem der virker og dem
der ikke virker. Så du skal måske finde en anden adaptor
at prøve med.

Ps: det er ikke kun ledninger, der er også elektronik i det.

Mvh Max

Fra : ----OR----

Dato : 12-12-05 21:25

> er
>
> Jeg kender ikke mærket. Har kun kablet og det der står på den:
> "USB Serial cable". Hvorfor er det kabelspecifikt. Er der ikke
> kun een måde at lodde ledningerne sammen?

Ofte er der brugt en PL-2303 chip. Så kan du bruge denne driver. Et forsøg
værd: http://www.sunsway.com.hk/driver/usb_serial_winxp.zip

Ja, der er indbygget elektronik i stikket .

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 13-12-05 15:03

> [...]
> via Google, men har ikke fundet en driver, som jeg kan downloade.
> Ligger nogen inde med en sådan eller hvordan løser jeg mit

Få fat i en COM port der virker via PCIMIA porten, da denne er mere
"hardware" baseret og derfor bedre fungere sammen med udstyr der kræver en
"gammel" type COM port (så som Allen Bradly programmeringssoftware).

Hilsen

Jacob