USB 2 spm.
Fra : Leon

Dato : 11-12-05 12:43

Hej NG

Kan nogen hjælpe med disse spørgsmål ?

Hvis man skal have USB2, kan man så bruge de almindelige USB porte, eller
skal man have et USB 2 kort ?

Hvordan opsættes bios ?

På forhånd tak

Leon

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-12-05 13:04

Leon wrote:

> Hvis man skal have USB2, kan man så bruge de almindelige USB porte,
> eller skal man have et USB 2 kort ?

Hvis maskinen ikke er født med USB2, er du nød til at købe et ekstra kort.

> Hvordan opsættes bios ?

Bios? Hvis det er en stationær der kører WinXpsp1 sætter du kortet i og
tænder for maskinen. Thats it. Min skulle ikke have indlæst drivere.

mvh
Henning

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-12-05 13:09

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.valid> skrev

> Bios? Hvis det er en stationær der kører WinXpsp1 sætter du kortet i og
> tænder for maskinen. Thats it. Min skulle ikke have indlæst drivere.

Og så skal man opdatere . XP SP1 understøtter ikke USB 2.0 highspeed, så man
skal op i SP2.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 15:44

Hey!

> Og så skal man opdatere . XP SP1 understøtter ikke USB 2.0 highspeed, så
man
> skal op i SP2.
Øhhh, skal man ikke.... ellers er det nok verdens hurdigste usb 1.1 jeg køre
med på min windows xp med sp1....

Mvh
Aksel Spandet (-;

Fra : Ulrik Løye

Dato : 12-12-05 10:44

On Sun, 11 Dec 2005 15:44:23 +0100, "Aksel Spandet"
<akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> wrote:

> [...]
>man
>Øhhh, skal man ikke.... ellers er det nok verdens hurdigste usb 1.1 jeg køre

Du har formentlig installeret den lille patch som gør USB 2,0 high
speed tilgængelig i WinXp SP1;

http://support.microsoft.com/?kbid=822603

/u

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 16:02

Hey!

> Du har formentlig installeret den lille patch som gør USB 2,0 high
> speed tilgængelig i WinXp SP1;
Nej, jeg har en windows xp sp1 installation uden updates...

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Ulrik Løye

Dato : 12-12-05 21:26

"Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> wrote in message
> Hey!

> Nej, jeg har en windows xp sp1 installation uden updates...

Så er der kun to muligheder - enten har du fået patchen installeret uden dit
kendskab eller også tror du at din USB forbindelse kører high speed uden den
reelt gør det.

/u

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 22:15

Hey!

> [...]
dit
> kendskab eller også tror du at din USB forbindelse kører high speed uden
Vi er enige om at der USB 2.0 og highspeed er det samme ik?

Hvis du så lige kigger på datoen på den side der..... Hvordan virkede Usb
2.0 så før d. 18 november og hvordan virkede det før SP2.... Er altså sikker
på der ikke er installeret nogle patches, windows update er slået fra og har
ikke selv installeret nogle...!

Men det kan nu også være ret lige meget, ville bare pointere at det virker i
sp1...

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-12-05 12:55

"Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> skrev

> Vi er enige om at der USB 2.0 og highspeed er det samme ik?

NEJ!

USB 2.0 dækker over alle tre hastigheder. Det blev lavet om i 2001

USB 2.0 er således IKKE synonym med highspeed.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 15:41

Hey!

> USB 2.0 er således IKKE synonym med highspeed.
Okay... men er vi så enige om at Highspeed er 480Mbit?

Når jeg siger USB 2.0 mener jeg usb der har en hastighed på 480Mbit....

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-12-05 14:28

> [...]

> man
> Øhhh, skal man ikke.... ellers er det nok verdens hurdigste usb 1.1 jeg

Jeg kan kun sige, hvad udviklerne af windows siger, og man skulle formode,
at de ved hvad de taler om...

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;312370&sd=tech

Claus

Fra : Kim

Dato : 12-12-05 15:29

On Mon, 12 Dec 2005 14:27:33 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Jeg kan kun sige, hvad udviklerne af windows siger,

Det er trist. Du burde overveje praktisk erfaring.

>og man skulle formode, at de ved hvad de taler om...

>http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;312370&sd=tech

Ja, men det gør du tilsyneladende ikke.

Læg mærke til : "You may experience any of the following symptoms: ".

hvilket IKKE er ensbetydende med dit postulat om at :
"XP SP1 understøtter ikke USB 2.0 highspeed"

--
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 16:04

Hey!

> Jeg kan kun sige, hvad udviklerne af windows siger, og man skulle formode,
> at de ved hvad de taler om...
Det er bare ret mærkligt at servicepack 2 først udkom et par år efter jeg
købte min usb 2.0 disk, der virkede med det samme jeg satte den til, og
kørte usb 2....

Men nok om det, ville bare lige pointere at det virker altså med SP1.....

Mvh
Aksel (-:

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-12-05 12:58

> [...]

> kørte usb 2....
> Men nok om det, ville bare lige pointere at det virker altså med SP1.....

Det er fordi du blander tingene sammen.

Standarden blev ændret i 2001 og USB 2.0 uden suffix er således kun 12 mbit.
Sådan har man solgt udstyr i 3-4 år, det var først sidste år man blev enige
om at USB 2.0 skal suppleres med suffixet/logoet highspeed.

www.usb.org

Claus

Fra : ----OR----

Dato : 12-12-05 16:38

> Jeg kan kun sige, hvad udviklerne af windows siger, og man skulle formode,
> at de ved hvad de taler om...
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;312370&sd=tech

Hi-speed USB er understøttet fra og med SP1. Det står iøvrigt også på sitet
du linker til.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-12-05 13:05

"----OR----" <ororbit@sonofon.dk> skrev

> Hi-speed USB er understøttet fra og med SP1. Det står iøvrigt også på
> sitet du linker til.

Nej, det gør der ikke. Der er flere chipsæt, som ikke tilbyder EHCI support,
før SP2. Læs videre i Microsoft knowledge database.

Claus

Fra : Leon

Dato : 11-12-05 13:09

Tak Henning

Jammen så vil jeg lede efter et USB2 kort.

Mvh
Leon

Fra : Lyhn

Dato : 11-12-05 15:07

Leon wrote:
> Tak Henning
>
> Jammen så vil jeg lede efter et USB2 kort.

Har du noget hardware der kan tilsluttes via firewire, eller planer om at
anskaffe noget der kan inden for den nærmeste fremtid? I så fald ville det
være smart at købe et PCI kort der både har USB 2.0 High Speed og firewire,
når nu du alligevel skal have nyt udvidelseskort.

Her er lidt forskellige:
http://tinyurl.com/bvnwc

f.eks. den her:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=50321

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-12-05 13:05

"Leon" <leon@cybercity.dk> wrote:

>Kan nogen hjælpe med disse spørgsmål ?

Vi kan da forsøge...

>Hvis man skal have USB2, kan man så bruge de almindelige USB porte, eller
>skal man have et USB 2 kort ?

USB er bagud kompatibelt, så du kan kombinere USB1 med USB2 enheder.

Men den bedste ydelse fås selvfølgelig hvis der er USB2 enheder i begge
ender....

>Hvordan opsættes bios ?

Der kan ikke siges noget generelt...

Men min BIOS har indstillinger hvor jeg kan aktivere USB-portene.

Endvidere har den en indstilling, hvor jeg bestemmer om USB-portene skal
gøre i USB1 eller USB2 modus.

Disse indstillinger gælder selvfølgelig kun for USB-portene på
bundkortet.

Et PCI USB2 udvidelsekort er fløjtende ligeglad med BIOS
indstillingerne...

- - - -

Men under alle omstændigheder skal der installeres passende chipset /
usb drivere for at få USB-systemet til at fungere korrekt....

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-12-05 13:18

"Leon" <leon@cybercity.dk> skrev

> Hvis man skal have USB2, kan man så bruge de almindelige USB porte, eller
> skal man have et USB 2 kort ?

Hvis dit bundkort er ældre, så er din onboard USB sikkert ikke highspeed, og
så skal du ud og købe et ekstra kort.

MEN!

Vær opmærksom på, at der stadig er ældre USB 2.0 kort i handlen, som *ikke*
er highspeed, så du skal sikre dig, at det er HS. Står der ikke noget, så
tjek chipsættet på google. De sælges helt bevidst uden ordentlig
information, fordi de sikkert er købtmeget billigt som restlagre.. Det er
ikke nok, at der står USB 2.0, der *skal* udtrykkeligt stå highspeed, fordi
2.0 dækker over alle tre hastigheder.

> Hvordan opsættes bios ?

Det skal du slet ikke røre ved, da alt sker automatisk. Du kan dog, hvis
det giver problemer med nogle ældre drivere, deaktivere dine onboard porte,
så du kun bruger ekstrakortet.

Claus