Valg sf ekstern harddiskbox
Fra : Nybro

Dato : 11-12-05 12:28

Hej Alle.

Jeg søger en ekstern harddisk box til 3,5" harddiske. Budgettet ligger på
ca. 500 kr.
Hvad skal jeg vælge og hvad har i gode erfaringer med?

Mariusz

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-12-05 12:55

"Nybro" <Mariusz@nybro.dk> wrote:

>Jeg søger en ekstern harddisk box til 3,5" harddiske. Budgettet ligger på
>ca. 500 kr.
>Hvad skal jeg vælge og hvad har i gode erfaringer med?

Det er svært. Markedet er enorm, der er måske hundrede muligheder.

USB er mest allround brugbar, men firewire har langt bedre ydelse.

Jeg ville kigge efter en firewire kasse, eller bedre endnu: en med både
USB og firewire som denne:

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=155978

Men kig forbi www.zitech.dk, www.midtdata.dk, www.shg.dk eller lignende
forretninger.

Der er også den rene SATA-løsning.

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=157791

Der får du optimal ydelse, men da kun få maskiner har ekstern SATA-port
er den næppe egnet til allround brug.

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-12-05 13:27

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev

> Det er svært. Markedet er enorm, der er måske hundrede muligheder.

Og man kan ikke være sikker på, at indmaden er ens fra version til version.
Jeg har f.eks. to fra Zitech som er helt ens udadtil med med forskellig
chipsæt...

Jeg har to fra Zitech og en stor stak af dem fra Aldi (tre forskellige
modeller) og de fungerer fint.

De,t du skal kigge efter, er den mekaniske opbygning og indretning af
kølemulighederne. Det er vigtigt, at der er god mulighed for køling. Og kig
også på strømforsyningen. Jeg har 70-80 af de små sorte sataner, så jeg er
*meget* træt af disse adaptorer, så jeg foretrækker bokse, hvor der er
indbygget PSU. Dels slipper man for ekstra stiksdåser, og dels er de meget
nemmere at slukke. Men desværre bidrager indbygget psu jo også til mere
varme. Der er jo nogen af disse små sataner, som kan blive ufatteligt
varme..

Claus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-12-05 19:25

On Sun, 11 Dec 2005 13:26:37 +0100, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>nemmere at slukke. Men desværre bidrager indbygget psu jo også til mere
>varme. Der er jo nogen af disse små sataner, som kan blive ufatteligt

har du et link til sådan en med indbygget strømforsyning ? jeg leder
nemlig også efter en til usb ?

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-12-05 13:06

"Punish the deed, not the breed." <nobody@home.com> skrev

> har du et link til sådan en med indbygget strømforsyning ? jeg leder
> nemlig også efter en til usb ?

Jeg har indtil videre kun set dem fra North Q

Claus

Fra : Max

Dato : 13-12-05 13:11

Hej

> USB er mest allround brugbar, men firewire har langt bedre ydelse.
>
> Jeg ville kigge efter en firewire kasse, eller bedre endnu: en med både
> USB og firewire som denne:

Findes der ikke en der køre på net istedet ?

Mvh Max

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-12-05 13:34

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Findes der ikke en der køre på net istedet ?

Jo da, den slags kaldes 'lagringsservere' eller NAS..

Du kan finde dem både hos www.midtdata.dk og www.zitech.dk

<mlr>