Hurtig scanner
Fra : Jesper Sørensen

Dato : 11-12-05 10:10

Hej

Jeg har haft nogle scannere i prisklassen 500-1000kr, måske jeg vælger de
forkerte
de tager simpelthen en krig om at scanne en A4.. opvarming osv.. ialt før
den
reelt er færdig er der nok gået 20sek - 30sek.

Kan man virkelig ik få noget hurtigere? Og jeg er også træt af de specs de
angiver, de holder
aldrig i den virkelig verden..

Mit PC grej er i absolut orden, så det er ikke evt. SCSI eller USB tilgang
der fejler...

--

___________________
Mvh

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-12-05 11:22

On Sun, 11 Dec 2005 10:09:30 +0100, Jesper Sørensen <forum@jesperdj.dk>
wrote:

> [...]
> angiver, de holder
> aldrig i den virkelig verden..
>
> Mit PC grej er i absolut orden, så det er ikke evt. SCSI eller USB

Hej
Jeg tror desvære ikke det kan gøres meget hurtigere. Jeg har prøvet både
dyre og billige scannere og generelt er den eneste måde et spare tid på at
sætte dpi ned. Måske sker der noget hvis man komme op i prof udstyr men
det har jeg ikke prøvet.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Max

Dato : 11-12-05 11:58

Hej Jesper

> reelt er færdig er der nok gået 20sek - 30sek.
>
> Kan man virkelig ik få noget hurtigere? Og jeg er også træt af de specs de

Du må være en travl mand når 30 sek. er et problem, men jeg tror ikke at
dit problem er lige sådan at løse, selv den store kombi maskine jeg har
på fabrikken skal varme op (lidt sjovt da den jo bruger "kold" katode rør).
Men måske er der håb forude, jeg har bemærket at der kommer scannere
nu hvor der er brugt LED til belysning i dem, der er der jo ingen
opvarmnings
tid. Jeg havde for mange år siden en sort/hvid SCSI scanner som faktisk var
meget hurtigere end alle de modeller jeg har mødt siden, men det kan jo
være der kommer modeller med en løsning nu.

Mvh Max

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 11-12-05 12:06

travl er jeg nu ik, men 30 sek er jo lang ventetid når man
har næste dokument klar efter 2...

--

___________________

Fra : Max

Dato : 11-12-05 12:34

Hej jesper

> travl er jeg nu ik, men 30 sek er jo lang ventetid når man
> har næste dokument klar efter 2...

OK; min scanner har nu kun ventetid ved første dokument,
de efterfølgende kan køres så hurtig jeg kan lægge dem i.

Mvh Max

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 11-12-05 12:37

ok.. hvad har du for en?

--

___________________

Fra : Max

Dato : 11-12-05 12:50

Hej Jesper

> ok.. hvad har du for en?

En Epson Perfektion 1670.

Mvh Max

Fra : Kim S

Dato : 13-12-05 17:10

> OK; min scanner har nu kun ventetid ved første dokument,
> de efterfølgende kan køres så hurtig jeg kan lægge dem i.

Canon's scannere er osse kvikke. Det er kun 1. scan der
er opvarmingstid på. Den er meget hurtigere end min "gamle"
HP-scanner.

mvh, Kim