Sikring hvid i strømforsyning? (seasonic s~
Fra : michael bs

Dato : 10-12-05 12:14

Min nye PSU seasonic s12-600 er pludselig tilsyneladende stået af.
Computeren vil ikke starte og der er ikke engang lys i bundkortets lysdiode,
der skal indikere at der er strøm sat til.
Sætter jeg min gamle psu i 24bens stikket, lyser dioden straks. Det viser
mig at det må være den nye psu, den er gal med.

Kigger jeg ind ad baggitteret på cpuen kan jeg se en sikring. Jeg mener da
de sædvanligvis består af to metal-ender med et rundt stykke glas imellem. I
dette glasrør plejer der så at være en tynd metalstreng, som er brændt over,
hvis sikringen er gået.

Min nye psu's sikring ser jeg først nu. Den består ligeledes af metalenderne
med glasrør imellem. Men dette glasrør er hvidt! Hvorfor? Betyder det at
sikringen er gået?

Hvis jeg åbner PSU'en og skifter sikringen, så ryger garantien vel, ikke?

mvh Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-12-05 12:37

"michael bs" skrev i en meddelelse
> [...]
> Betyder det at sikringen er gået?
>
> Hvis jeg åbner PSU'en og skifter sikringen, så ryger garantien vel, ikke?

Det tror jeg du skal regne med.

> mvh Michael

Hej
Det at den er hvid indikerer normalt at den er "langsom".Klar glas er
"hurtig"
Altså hvor hurtigt brænder tråden over, målt i mikro sekunder.
Det kan godt være svært at se om den er brændt. (den hvide) det skal måles.

Hilsen
Michael