Setup problemer
Fra : Jasper Norman

Dato : 09-12-05 23:46

Hej.

Jeg har lige fået mig et nyt (brugt) bundkort. Det er et MSI med Intel 845PE
chipset. Der sidder en P4 2.4 cpu derpå.

Nå, jeg sætter skidtet i kabinettet, installerer XP påny. Install. går fint,
men jeg får en lille mistanke da det eneste der er på skrivebordet efter
endt install. er skraldespanden. Men jeg kan ikke huske hvad der ellers skal
være?

Jeg har grafikkort driverne liggende på en anden partition på HD, og dette
går fint. Jeg genstarter et par gange, men CD-ROM drevet virker meget, meget
sløvt. Men hvad der er meget værre er, at jeg ikke kan køre "setup-filer"
fra hverken CD eller floppy??? Når jeg sætter en ny CD i, går der laang tid
før filerne kommer frem i et vindue. Ikonerne ser mærkelige ud. Lidt ligesom
i gl. dage, hvor .exe filerne er en hvis kasse med en blå kant foroven. Der
kommer med andre ord, ikke et "setup-fil billede" Forsøger jeg at køre
filen, kommer der box, der fortæller at det ikke er et gyldigt "win32"
program! Lyder ikke godt...

Er der nogen der har en idé om, hvor det går galt? Jeg har nu geninstalleret
XP for anden gang, med samme resultat.

Også postet i dk.edb.bundkort

/Jasper

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-12-05 14:22

"Jasper Norman" <ahrensbach_FJERNES@pc.dk> skrev

> Jeg har lige fået mig et nyt (brugt) bundkort. Det er et MSI med Intel
> 845PE
> chipset. Der sidder en P4 2.4 cpu derpå.

Har du husket at nulstille kortets BIOS, inden du installerede?

Det er et brugt kort, der har kørt med anden hardware og andre
indstillinger, så man skal huske at nulstille bios og vælge default eller
failsafe setup, inden man installerer. Start altid med failsafe, så kan du
fintune efterfølgende.

Husk også at fjerne netværkstikket, *før* du installerer windows, og
installer en firewall og antivirus *INDEN* du tilslutter til netværk...
medmindre du er 112% sikker på dit netærk eller er bag NAT).

Sluttelig, når du geninstallerer, så slet hele disken, så du er 100% sikker
på, at der ikke er dele af registreringsdatabasen, som bliver genbrugt.

Claus

Fra : Jasper Norman

Dato : 11-12-05 00:44

Tja, det viser sig, at mit DVD-RW drev pludselig SKAL stå til slave. Det var
ikke nok at vælge "cable select". Nix, slave er det eneste der duer. Som om
det ikke er nok, duer det ikke hvis jeg bruger "slutstikket" på IDE kablet,
hvilket måske er logisk nok, men jeg fatter ikke at den skal stå til slave.
Men det er måske noget med det ny MB at gøre

Mvh

Jasper

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-12-05 14:01

> [...]

> slave.
> Men det er måske noget med det ny MB at gøre

Min erfaring med CS er, at det er noget hø, det giver ofte anledning til
problemer.

Det med slaveopsætningen lyder ikke logisk. Jeg tror, at du har nogle andre
problemer, du måske ikke lige kan gennemskue eller er opmærksom på.

Claus